stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 462068
  • 04 تیر 1402 - 17:33
1
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان:

توسعه زراعت چوب در خوزستان، یک راهکار مناسب اشتغال‌زایی است

توسعه زراعت چوب در خوزستان، یک راهکار مناسب اشتغال‌زایی است
خوزستان - این مقام مسئول گفت: توسعه زراعت چوب در خوزستان یک راهکار مناسب اشتغال‌زا در محیط‌های روستایی و در عین حال عاملی برای بهبود محیط زیست و مبارزه با ریزگردها است.
قلم | qalamna.ir :

محمد راضی جلالی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان در شورای اشتغال اظهار داشت: اقتصاد مبتنی بر فعالیت تعاونی‌ها به عنوان یک الگوی موفق اقتصادی می‌تواند در راستای رفع مشکل اشتغال و توزیع ثروت نقش آفرینی کند و به همین دلیل نباید اشتغال روستایی را به مشاغل صرفاً روستا محور محدود کرد.

وی افزود: از آنجا که فعالیت اقتصادی در روستا ارزان‌تر از شهر است باید روستا را به صنعت و فناوری گره بزنیم و از این طریق به افزایش تولید و اشتغال استان کمک کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه زراعت چوب در خوزستان یک راهکار مناسب اشتغال‌زا در محیط‌های روستایی و در عین حال عاملی برای بهبود محیط زیست و مبارزه با ریزگردها است. تولید نهال که پیش نیاز این طرح است، یک حلقه مهم اقتصادی در زنجیره ارزش زراعت چوب است و درآمد خوبی را برای روستاها به همراه خواهد داشت.

راضی جلالی گفت: باید این قابلیت را در روستاهای استان تعریف کنیم تا از طریق تولیدات صنعتی و کشاورزی به‌ویژه در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری، یک زنجیره ارزش اشتغال‌زا در استان ایجاد شود.

وی یادآور شد: هدف از پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار است و در این مسیر اقتصاد تعاونی به عنوان یک الگوی موفق اقتصادی می‌تواند علاوه بر توزیع عادلانه ثروت بین اعضا نیز باعث توسعه اقتصادی شود. همچنین در این مسیر با ارائه مشوق‌های لازم در بخش تعاون شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.