stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462168
  • 06 تیر 1402 - 21:07
0

رشد ۲۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره)

رشد ۲۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره)
خوزستان - سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد رشد داشته است.
قلم | qalamna.ir :

داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۵٨٩ هزار و ٧٠ تن بوده است.

وی تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی طی مدت مذکور را ۶ میلیون و ۵۴۵ هزار و ٩٧٨ تن بیان‌ کرد و ادامه‌ داد: این درحالی است که تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در مدت یاد شده به بیش از چهار میلیون تن رسیده است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح‌ کرد: بارگیری کالاهای غیر نفتی در سه ماهه نخست سال جاری به ٢ میلیون و ۵٨١ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٣ درصد رشد داشته است.

چگنی همچنین به عملکرد سه ماهه بندر امام خمینی(ره) در حوزه رویه گمرکی کابوتاژ(حمل و نقل داخلی کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا و یا رودخانه‌های مرزی) اشاره‌ کرد و گفت: این بندر در حوزه رویه گمرکی کابوتاژ از ۱۸ هزار تن در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ به ۱۱۱ هزار تن در طول سال جاری رسیده که حاکی از رشد ۵۲۰ درصدی دارد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی این اداره کل با اشاره به تخلیه و بارگیری کالاهای متفرقه(جنرال کارگو) به میزان ۵۴۹ هزار تن در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ ادامه داد: عملکرد جنرال کارگو بندر امام خمینی(ره) در سه ماهه امسال به بیش از ۶۵٧ هزار تن رسید که رشدی ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تخلیه و بارگیری کالاهای مواد معدنی و شیمیایی در مدت مذکور از یک میلیون و ٢٩۶ هزار تن به یک میلیون و ٨٠۶ هزار تن رسید که رشد ٣٩ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

سال گذشته ۱۴ میلیون و ۶۵۱ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد. با ارتقاء توان تجهیزاتی و عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی، این بندر سال گذشته موفق به ثبت رکورد تخلیه ۸۱ هزار تن کالا در یک روز شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.