stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462617
  • 18 تیر 1402 - 15:13
0
معاون منابع انسانی قوه قضائیه:

قضات جوان در آرای خود فرصت بازاجتماعی افراد را بدهند

قضات جوان در آرای خود فرصت بازاجتماعی افراد را بدهند
خوزستان - این مقام مسئول گفت: قضات جوان باید در آرای خود، فرصت بازاجتماعی شدن را به افرادی که از سر غفلت دچار جرم و بزه شده‌اند، بدهند
قلم | qalamna.ir :

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی قوه قضائیه اظهار داشت: مطالعه و آموزش مستمر، استفاده از تجربیات قضات باتجربه و مطالعه آرای آنان، اطلاع از آخرین آرای وحدت رویه و شرکت در مجامع علمی، تسلط به اصول استنباط و قواعد فقه، رعایت آداب و معاشرت، حفظ صلابت و شخصیت و رفتار و حفظ استقلال قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها از قضات دستگاه قضایی انتظار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: استان خوزستان منابع و سرمایه‌های زیادی دارد که ممکن است مورد طمع برخی افراد سودجو قرار گیرند از این رو صدور یک دستور قضایی اشتباه می‌تواند جریان اقتصادی کشور را به هم بزند.

الفت با تاکید بر اهمیت کسب مهارت‌های مرتبط با منصب قضاوت در دوران تحول و تعالی قضایی، گفت: قضات باید فناوری‌های نوین و استفاده از ابزار‌های الکترونیک جدید را به منظور ارتقای عملکرد خود فرا گرفته و در دادرسی‌های خود به کار گیرند.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان نیز اظهار داشت: قضات در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار هستند چرا که نظام قضایی با ایجاد عدل و قسط در ایجاد آسایش و امنیت در جامعه نقش موثری دارد و پشتیبان مردم است.

دهقانی گفت: اقتدار دستگاه قضایی وابسته به توانمندی قضات است، قاضی هرگز به مقام والای داوری و مظهر عدل الهی نمی‌رسد مگر اینکه خود را به علم و ادبی که شایسته جایگاه قضاوت است، آراسته کند.

به گفته او قاضی باید آگاه به همه امور باشد و به قوانین مختلف حقوقی، کیفری، تجاری و آیین نامه‌ها آشنایی داشته باشد تا بتواند احکام مستند و متقن صادر کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان بر لزوم رعایت اخلاقیات و آداب از سوی قاضی تاکید کرد و گفت: رفتار قاضی در جامعه برای دیگران الگو است و قضات باید ضمن صراحت در کلام، دارای صداقت در رفتار و گفتار باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.