stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462636
  • 18 تیر 1402 - 18:50
0

بهره برداری مبدل حرارتی نمکزدایی تاسیسات نفتی منصوری

بهره برداری مبدل حرارتی نمکزدایی تاسیسات نفتی منصوری
خوزستان - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مبدل حرارتی نفت با ظرفیت ۷۵ هزار بشکه در واحد بهره‌برداری و نمکزدایی میدان منصوری به بهره‌برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حاشیه آیین بهره برداری از مبدل حرارتی نمکزدایی تاسیسات نفتی منصوری اظهار داشت: یک شرکت دانش‌بنیان ساخت و نصب این مبدل را با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون انجام داده که خوشبختانه امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ارتقاء کیفیت نفت خام تولیدی، نگهداشت و بهبود شرایط تولید را از جمله اهداف طراحی و ساخت این مبدل با اعتماد به توان داخلی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: ساخت این مبدل در داخل کشور و توسط یک شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱، با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و در مدت ۱۴ ماه تکمیل و نصب شد.

دانشی با بیان اینکه مبدل حرارتی قبلی مجموعه نمکزدایی منصوری در اثر نقص فنی از سرویس خارج شده بود تصریح کرد: فرآیند تولید بدون این تجهیز باعث کاهش روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت می‌شد که با انجام اصلاحیه‌های فراورشی، از کاهش تولید در شرایط موجود و تا زمان نصب مبدل جدید جلوگیری به عمل آمد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأمین ۲۷ درصد نفت خام کل کشور بزرگترین شرکت بهره‌بردار تابعه مناطق نفتخیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میادین تحت سرپرستی بر عهده ‌دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.