stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 462699
  • 20 تیر 1402 - 10:53
1

صرفه جویی ارزی با خودکفایی در تعمیر تجهیزات نیروگاه کارون سه

صرفه جویی ارزی با خودکفایی در تعمیر تجهیزات نیروگاه کارون سه
خوزستان - با توان متخصصان داخلی عملیات تعمیر، نصب و بهره برداری از بریکر پست ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه کارون سه انجام شد که صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
قلم | qalamna.ir :

سید حمید صالحی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳، از عیب یابی به موقع در بریکر پست ۴۰۰ کیلو ولت خبر داد و اظهار داشت: این نقیصه با کمترین زمان خاموشی تعمیر و رفع نقص شد.

این مقام مسئول افزود: این عملیات علاوه بر کاهش زمان تعمیرات و کاهش هزینه خروج، افزون بر ۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه، انجام پایش و بازرسی از تجهیزات یکی از مهمترین اقدامات جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از عوامل مختلف به تجهیزات هستند گفت: در بازرسی‌های سالیانه از تجهیزات پست ۴۰۰ کیلو ولت مشخص شد، مقادیر تست مقاومت اهمی کنتاکت یکی از بریکر‌ها بالاتر از میزان استاندارد می‌باشد به همین دلیل جهت جلوگیری از آسیب بیشتر و خسارت به سایر تجهیزات و بالا بردن ضریب اطمینان بهره برداری، تعمیر آن در دستورکار قرار گرفت.

صالحی یادآور شد: به علت برقدار بودن خطوط مجاور و تولید حداکثری نیروگاه برای تعمیر، محدویت‌های زیادی وجود داشت که با توجه به اینکه پست کارون ۳ از نوع ۱.۵ بریکری می‌باشد با تمهیدات لازم و با کمترین زمان خاموشی، این عملیات با موفقیت انجام شد.

رضا پورسعید معاونت فنی و مهندسی کارون ۳ نیز در این خصوص افزود: عملیات فوق توسط شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان و با حضور گروه نظارت پست و خطوط از محل نصب دمونتاژ و با برنامه ریزی دقیق بصورت شبانه روزی مراحل سرویس و تعمیر آن از جمله، تخلیه گاز SF۶، تعمیر کنتاکت معیوب بریکر و در نهایت تزریق گاز و انجام تست‌های نشتی و الکتریکال آن مجدداً در محل خود، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.