stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462968
  • 26 تیر 1402 - 14:41
0

بیش از ۹۰۰ خانواده خوزستانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز

بیش از ۹۰۰ خانواده خوزستانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز
خوزستان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه به خانواده زندانیان، گفت: در حال حاضر ۹۱۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز هستند.
قلم | qalamna.ir :

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در نشست هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان اهواز، که با موضوع بررسی اقدامات و افزایش خدمات قابل ارائه به خانواده زندانیان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر وظیفه‌ای که نسبت به مجرمان از جمله اصلاح، بازپروری و بازگشت سالم آنان به جامعه برعهده داریم، توجه ویژه‌ای هم به خانواده‌های زندانیان مدنظر است که در این رابطه تلاش شده است در زمینه‌های مختلف از جمله امور فرهنگی و آموزشی نسبت به این گروه، اقداماتی انجام شود.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان اهواز هم چنین با تاکید بر اصل فردی بودن مجازات و با بیان اینکه خانواده‌ زندانیان باید کمترین میزان آسیب را متحمل شوند، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند زندانیان توزیع شده است.

دادستان اهواز هم‌چنین با اشاره به اینکه با زندانی شدن یک فرد، خانواده وی و جامعه مرتبط با او به نوعی دچار آسیب می‌شوند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه ماهانه، به حساب خانواده‌های تحت پوشش این انجمن واریز شده است.

جعفری چگنی افزود: هم‌چنین به منظور تحکیم خانواده و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، پنج باب خانه برای خانواده‌های نیازمند زندانی به مبلغ یک میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال اجاره و تحویل آنان شد.

وی حمایت و دستگیری از خانواده زندانیان را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در جامعه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۲۰ نفر از زندانیان واجد شرایط با تامین مناسب قضایی و در راستای کمک به اشتغال و کسب درآمد، اشتغال به کار گرفته و مشغول به‌کار شدند.

جعفری چگنی یادآور شد: ۹۶ میلیون تومان نیز به منظور حمایت از فرزندان معلول زندانیان به حساب خانواده آنان واریز شد. در این مدت پنج نفر از زندانیان نیازمند نیز با پرداخت مبلغ ۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.