stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 464448
  • 02 شهریور 1402 - 3:15
1

ممنوعیت سکونت اتباع در اطراف شاهچراغ

ممنوعیت سکونت اتباع در اطراف شاهچراغ
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: استاندار فارس با اشاره به اینکه برای هفته دولت ۸۳۷ پروژه با ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، آماده افتتاح و بهره‌برداری است، گفت: پروژه‌های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته رشدی ۶ برابری دارد.
محمدهادی ایمانیه، افزود: با توجه به نزدیک بودن سفر هیئت دولت این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند اما افتتاح رسمی آن‌ها همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان خواهد بود.
 از نظر تعداد، بیشترین پروژه مربوط به شهرستان شیراز با ۱۲۶ پروژه و ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و کمترین میزان پروژه‌ها نیز مربوط به حوزه کوار، خرامه و سروستان است. از نظر رتبه‌بندی ریالی نیز شهرستان نی‌ریز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی در طرح توسعه فولاد غدیر بیشترین اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده است.فاز توسعه فولاد کوار ۸۹۰۰ میلیارد تومان، آزادراه شیراز اصفهان با شش هزار میلیارد تومان، تولید کربنات سدیم فیروزآباد با ۳۳۰۰ میلیارد تومان، تاسیسات فاضلاب شهری آباده با ۱۳۰۰میلیارد تومان و…در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه بیشترین سهم پروژه‌ای سازمانی مربوط به شهرداری‌ها با ۱۴۵ پروژه، بخش راهداری و حمل و نقل با ۱۰۶ پروژه و کمیته امداد با ۱۰۹ پروژه است، گفت: از نظر میزان اعتبارات، سازمان صمت با ۲۴ هزار میلیارد تومان، اداره کل راه و شهرسازی فارس با شش هزار میلیارد تومان و آبفای استان با ۲۴۰۰ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
ایمانیه همچنین تعداد تقریبی اشتغال مستقیم حاصل از بهره برداری این پروژه‌ها را ۶۵۰۰ نفر و میزان اشتغال غیرمستقیم را ۳۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت توسط بخش خصوصی و مابقی توسط دولت تامین شده است.
استاندار فارس در رابطه با تغییر نام بلوار آزادی به قدس، توسط شورا و قطع یک درخت نوستالژیک توسط شهرداری، گفت: پیرامون هر دو مورد از شهردار سئوال کردم، ایشان اعلام کرد که آن درخت خشک شده بود و بلوار تغییر نام داده شده هم آزادی نبوده است. اگر خبرنگاران توضیح دیگری دارند و قانع نشده‌اند، باید شهرداری و شورا پاسخگو باشند.
ایمانیه در پاسخ به سوالی گفت: به طور کلی از وضعیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رضایت کامل ندارم، اعتقاد دارم که باید تغییری در این زمینه ایجاد شده و اتفاقات تازه و اثرگذاری حادث شود. قطعا باید تعارف را کنارگذاشت و تغییرات لازم را انجام داد.
استاندار فارس همچنین گفت: پاشنه آشیل سرمایه‌گذاری در فارس، نبود یا کامل نبودن زیرساخت‌هایی نظیر برق، آب، گاز و مخابرات است؛ امکاناتی که با سوت زدن استاندار و در کوتاه مدت ایجاد نمی‌شود، هرچند کمبود تسهلات بانکی موجب گرفتاری‌هایی در این زمینه بوده است.
او با بیان اینکه برابر با اعلام رسمی وزارت اقتصاد و دارایی هر بانک باید حداقل نزدیک به ۵۰ درصد از منابع خود را در استان هزینه کند، افزود: بانک‌هایی که این موضوع را رعایت نکنند، شعب‌شان تعطیل خواهد شد.
استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه روند احداث تالار بزرگ شهر شیراز مجددا آغاز شده اما از سرعت کار پیمانکار راضی نیستیم، گفت: برابر رایزنی‌های انجام شده، مقرر شد تالارهای بزرگ شیراز و ابوریحان، طی تفاهمنامه‌ای که به امضای فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شهرداری شیراز خواهد رسید، به سرانجام مطلوب برسد.
ایمانیه با بیان اینکه برج فناوری استان نیز آماده شده و در زمان سفر هیئت دولت به بهره برداری می‌رسد، یادآور شد: تغییراتی در سطح مدیران استان مد نظر است که امکان دارد تا قبل از سفر هیئت دولت و ریاست جمهوری، انجام شود.
توضیحاتی پیرامون حادثه تروریستی در شاهچراغ
استاندار فارس با ارائه توضیحاتی در خصوص حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع غیرمنصفانه ورود کرد؛ کل حادثه حدود ۲۴ ثانیه به طول انجامیده و طی آن، شاهد ورود عملی حلقه‌های اول تا سوم امنیتی به ماجرا بوده‌ایم.
ایمانیه با بیان اینکه شهید جهانگیری، حلقه اول امنیتی بود که توسط تروریست به شهادت رسید، گفت: تروریست حین ورود به حرم، به دلیل مواجهه با تیراندازی عوامل امنیتی در حلقه‌های بعدی، مسیر خود را از سمت صحن شاهچراغ (ع) به سمت مسجد جامع تغییر داد.
استاندار فارس با تاکید براینکه در زمان دستگیری تروریست توسط «بادپا» چهار نفر از نیروهای امنیتی حرم نیز بالای سر فرد حضور داشتند، گفت: در مقایسه بین حادثه تروریستی آبان سال گذشته، عملکرد و مواجهه بسیار خوب شده بود؛ البته نمی‌توان انتظار داشت که در حرم، مانند پادگان عمل کرد.
اقداماتی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف
رئیس شورای تامین فارس، با بیان اینکه اقدامات جدیدی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف واقع در شیراز، مصوب شده است، گفت: یکی از مباحث، تقویت وضعیت امنیت پیرامون حرم‌های حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) بوده که نصب دوربین‌هایی در این محدوده مد نظر است.
ایمانیه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ۵۷ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملا ممنوع شده است، مگر اینکه اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد. هیچ کارفرمایی در شیراز برای هیچ یک از مشاغل اعم از ساختمانی، باغبانی، کشاورزی و… اجازه به کارگیری اتباع بیگانه را ندارد، مگر با مجوز مستقیم اداره اطلاعات.
استاندار فارس ضمن تاکید براینکه، تمکین نکردن از این مصوبه توسط مالکان املاک محدوده پیرامونی حرم یا کارفرمایان، منجر به برخورد قانونی و مواجهه افراد با اتهام ضد امنیتی خواهد شد، گفت: براساس مصوبه شورای امنیت کشور، امنیت حرم سیدعلاالدین حسین (ع) نیز به سپاه واگذار شده است.
او در خصوص ارز ویژه اربعین حسینی نیز گفت: براساس قول رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس، ساعات کار بانک ملی در استان برای این موضوع افزایش یافته و قرار بر افزایش شعب بانکی نیز بوده است؛ لذا از این پس اگر شاهد صف برای دریافت ارز اربعین در شیراز بودیم، به استانداری گزارش شود.
استاندار فارس رویکرد استان در اقدامات انجام شده در بحث تحقق شعار سال، گفت: در بحث تورم با نگاه ایجاد هزار فروشگاه از تولید تا توزیع به دنبال جلوگیری از گرانفروشی و رسیدن اقلام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب هستیم و در بحث تولید نیز به زودی آمار این حوزه در شش ماهه نخست امسال را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.