stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466009
  • 11 مهر 1402 - 14:16
0

ایران برای تنش‌زدایی قدم‌های بیشتری بردارد

ایران برای تنش‌زدایی قدم‌های بیشتری بردارد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هنوز راهی طولانی دربرابر ایران برای بازگشت به برجام قرار دارد و جمهوری اسلامی باید قدم‌های بیشتری بردارد.متیو میلر گفت:‌ «آمریکا برای مهار برنامه اتمی ایران خود را به دیپلماسی متعهد می‌داند ولی ایران هنوز گامی در جهت تنش‌زدایی برنداشته است.» میلر همچنین در پاسخ به سوالی درباره نفوذ افراد نزدیک به جمهوری اسلامی در دولت آمریکا گفت:‌ «دلیلی در دست ندارم که باور کنم که اعضای یک حلقه تاثیرگذاری دولت ایران به درون حکومت ایالات متحده نفوذ کرده باشند.»
او تاکید کرد تحقیقات درباره عملکرد رابرت مالی، فرستاده ویژه در امور ایران که به مرخصی اجباری فرستاده شده، همچنان ادامه دارد.
 میلر همچنین در واکنش به سخنان دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش که از قصد این نیرو برای تاسیس پایگاه در قطب جنوب خبر داده بود، تاکید کرد جنوبگان باید پناهگاهی برای تحقیقات صلح‌آمیز باشد و طبق معاهده جنوبگان که سال ۱۹۵۹ تصویب شد، هیچ پایگاه نظامی نباید در این قاره تاسیس شود.
ایران به این معاهده نپیوسته است. میلر گفت:‌ «ما به صراحت با هر اقدامی برای نظامی سازی قطب جنوب مخالفیم. فعالیت‌های نظامی جایگاهی در محیط نادر قطب جنوب ندارند.»
 میلر همچنین در پاسخ به سوالی درباره انقضای تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در هجدهم اکتبر، بیست و ششم مهر، گفت آمریکا و متحدانش از تحریم‌های خود برای مقابله با برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی استفاده خواهند کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.