stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466944
  • 29 مهر 1402 - 10:13
3

نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در توسعه صادرات صنایع جانبی نیشکر

نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در توسعه صادرات صنایع جانبی نیشکر
خوزستان - معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه دانش بنیان‌ها نقش به سزایی در توسعه صادرات صنایع جانبی نیشکر دارند، گفت: انتظار می‌رود که صنایع بزرگ استان توجه بیشتری به صنایع پایین دست داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

محمد راضی جلالی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در آئین افتتاح مخازن ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی، اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ در تمامی حوزه‌های صنعتی بر مبنای توسعه زنجیره ارزش باشد، درآمدهای خوبی برای استان و کشور به دنبال خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ارزآوری صادرات محصولات پایین دست، صدها برابر محصولات خامی است که در حوزه‌های مختلف از کشور صادر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: توسعه مخازن ذخیره‌سازی ملاس علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، اشتغال‌زایی خوبی به همراه دارد. همچنین ماده‌(ملاس) که تا چند سال قبل معزل زیست محیطی بود امروز به یک محصول ارزآور تبدیل شده و ثمرات بسیار خوبی دارد.

راضی جلالی با اشاره به اینکه توسعه صنایع جانبی و زنجبره ارزش همواره مورد تاکید استاندار است، افزود: به ازای هر شغلی که در صنعت بالا دست ایجاد می شود ایجاد شغل در صنعت پایین دست ۱۰ برابر است.

وی افزود: زنجیره ارزش محصولات، باعث صادرات ارزآور خواهد شد در غیر این صورت خام فروشی مطلوب نیست. اگر برنامه ریزی لازم صورت گیرد قطعا صنایع جانبی نیشکر، پردرآمدتر و پر رونق‌تر از تولید شکر خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بومی سازی طرح توسعه و احداث مخازن ملاس گفت: امیدوارم صنایع بزرگ استان نگاه ویژه‌ای به زنجیره ارزش محصول داشته و در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: توسعه صنایع پایین دست، نه تنها مشکل اشتغال استان را برطرف کرده بلکه برای تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود به دیگر استان‌ها مراجعه می‌کنیم.

راضی جلالی گفت: توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان سهم قابل توجهی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده و امیدواریم شاهد اعتلای بیشتر آن در استان باشیم.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.