stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 467132
  • 11 آبان 1402 - 2:15
5

ثروت عجیب دستیار سابق بیل‌گیتس

ثروت عجیب دستیار سابق بیل‌گیتس
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:ثروت دستیار سابق بیل گیتس به‌زودی حتی از ثروت هم‌بنیانگذار مایکروسافت نیز پیشی خواهد گرفت.ثروت تقریباً ۱۱۵ میلیارد دلاری استیو بالمر، او را در فهرست ثروتمندان بلومبرگ درست پشت سر بیل گیتس قرار می‌دهد. بالمر ثروت هنگفت امروزش را مدیون قراردادی است که سال ۱۹۸۰ برای ورود به مایکروسافت امضا کرده بود.
 

ثروت بالمر در سال جاری با حدود ۲۹ میلیارد دلار افزایش، به ۱۱۵ میلیارد دلار رسید؛ یعنی او اکنون تنها ۶ میلیارد دلار با رئیس سابق خود، بیل گیتس، فاصله دارد. بالمر درحال‌حاضر از وارن بافت، لری پیج، مارک زاکربرگ و سرگی برین ثروتمندتر است.

بالمر در سال ۱۹۸۰ به‌عنوان دستیار بیل گیتس، در مایکروسافت مشغول به کار شد؛ اما بیشتر به مدیر تجاری شباهت داشت تا دستیار شخصی. به گفته‌ی فوربز او ابتدا حقوق پایه‌ی ۵۰٬۰۰۰ دلاری و ۱۰ درصد از سود را درخواست کرد ولی زمانی که سود او بیش‌ازحد شد، پیشنهاد داد که این سود را با سهامی قابل‌توجه مبادله کند.
دستیار مورد اعتماد گیتس در سال ۲۰۰۰ به سمت مدیرعاملی مایکروسافت رسید و در سال ۲۰۱۴ با ۳۳۳ میلیون سهم یا چهار درصد سهام، بازنشسته شد. او تاکنون اکثر این سهام را حفظ کرده است؛ یعنی تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار.

پس از ورود موفق مایکروسافت به عرصه‌ی هوش مصنوعی، سهام این شرکت و به‌ تبع آن ثروت بالمر افزایش یافت. سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI (خالق ChatGPT)، سود ۳۸ درصدی در ۱۰ ماه گذشته را به‌دنبال داشته است. مایکروسافت سعی دارد برتری بی‌چون‌وچرای گوگل در بازار جست‌وجوی وب را از بین ببرد.

حضور بالمر در فهرست ۱۰ ثروتمند دنیا کمی ناخوشایند به‌نظر می‌رسد؛ زیرا ایلان ماسک، جف بیزوس، برنارد آرنوو دیگران ثروت خود را براساس تأسیس شرکت‌ها یا خرید سهام هنگفت کسب کرده‌اند، اما بالمر نه مؤسس مایکروسافت بوده و نه مدیرعامل فعلی این شرکت است.اگر بالمر واقعاً بتواند بیل گیتس را پشت‌سر بگذارد و به‌فردی ثروتمندتر از او تبدیل شود، موردی بسیار نادر به‌حساب می‌آید؛ زیرا این اولین بار است که یک کارمند از بنیانگذار شرکتش ثروتمندتر می‌شود.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.