stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470078
  • 23 دی 1402 - 2:15
1

اپل به لیست محبوبترین کارفرمایان آمریکا بازگشت

اپل به لیست محبوبترین کارفرمایان آمریکا بازگشت
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: اپل پس از سقوط در سال گذشته، دوباره به لیست محبوبترین شرکت‌ها برای کار کردن بازگشت.

سازنده آیفون در رتبه ۳۹ لیست بهترین کارفرمایان وب سایت «گلاس دُر» (Glassdoor) ایستاد که بر اساس نظرات ناشناس کارمندان شرکت، تهیه شده است. اپل یکی از ۳۱ شرکت فناوری این لیست است که تعداد آنها در مقایسه با ۴۱ شرکت در سال گذشته، کاهش پیدا کرده است و فضای بیشتری را برای کارفرمایان سنتی مانند بانکها، خرده فروشها و تولیدکنندگان، باز کرده است.

بهترین شرکت برای کار کردن، شرکت مشاوره مدیریت Bain&Co و پس از آن، شرکت انویدیا بود که سازنده محصولات پشتیبانی کننده از توسعه حوزه هوش مصنوعی است.دانیل ژائو، اقتصاددان ارشد «گلاس دُر» گفت: صنعت فناوری در مقایسه با سال گذشته، بخشی از درخشش خود را از دست داده است. این صنعت، هنوز یک صنعت عالی برای کارجویان است، اما درخشش تا حدی از بین رفته است.

به گفته ژائو، در حالی که تلاش اپل برای برگرداندن کارمندانش به محل کار در سال ۲۰۲۲، ممکن است عامل سقوط این شرکت از فهرست بهترین کارفرمایان در سال گذشته باشد اما عدم اخراج‌های گسترده مشابه همتایانش، احتمالا این شرکت را به این لیست برگرداند، زیرا کارمندان برای ثبات و امنیت شغلی، ارزش قائل هستند. رشد ۴۸ درصدی قیمت سهام اپل در سال گذشته که دو برابر رشد شاخص اس اند پی ۵۰۰ بود هم  احتمالا کارمندان را راضی نگه داشته است.

شرکت‌های فناوری برجسته دیگر در این لیست شامل ادوبی (رتبه ۱۵)، مایکروسافت (رتبه ۱۸) و گوگل آلفابت (رتبه ۲۶) هستند در حالی که شرکتهای سلزفورس، اینتل، نتفلیکس و یاهو از این لیست، حذف شدند.به گفته اقتصاددان ارشد «گلاس دُر»، تعادل بین کار و زندگی در سال گذشته، برای بسیاری از کارمندان اهمیت پیدا کرد (اشاره به اضطراب در پست‌های سایت‌های اجتماعی «گلاس دُر» چهار برابر شد) اما عواملی مانند فرصت‌های شغلی، معمولا اهمیت بیشتری دارند. شرکت‌های Bain و گوگل، تنها شرکت‌هایی هستند که هر سال، در لیست بهترین کارفرمایان قرار می‌گیرند.

شرکت متا که مالک فیس بوک است، برای دومین سال متوالی، به این لیست راه پیدا نکرد و جای خالی آن، توسط شرکت‌های بیشتری از صنایع دیگر پر شد. تعداد شرکت‌های خرده فروشی، بیش از دو برابر شد و به ۱۰ شرکت رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای حضور در این لیست، شرکت‌ها باید بیش از هزار کارمند داشته باشند و حداقل ۷۵ کارمند بر اساس ۹ معیار محل کار مانند پاداش، فرهنگ و مدیریت ارشد، به آنها امتیاز داده باشند. به گفته ژائو، این سقف امتیاز باعث شد شرکت نرم افزاری Gainsight که سال گذشته رتبه اول این لیست را در اختیار داشت، به دلیل عدم دریافت نظرات کافی، از این لیست حذف شود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.