stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 470257
  • 28 دی 1402 - 14:18
0

حمله پاکستان به مناطقی درایران

حمله پاکستان به مناطقی درایران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: ارتش پاکستان نقاطی را در خاک ایران، در اطراف سراوان در سیستان و بلوچستان مورد هدف قرار داد.معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حمله موشکی پاکستان به یک روستای مرزی در داخل خاک ایران «هفت غیر ایرانی» کشته شده‌اند.
این حملات تلافی‌جویانه پاکستان به اطراف سراوان کمتر از دو روز پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به «دو مقر گروه جیش‌العدل» در خاک پاکستان انجام شده است.
خبرگزاری مهر به نقل از علیرضا مرحمتی معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ، «ساعت ۴.۵ صبح پنج‌شنبه صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.»این مقام استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: «در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند.» (وی ساعتی بعد اعلام کرد که تعداد کشته شدگان به ۹ نفر رسید)مرحمتی همچنین گفت: «یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.»
یک مقام اطلاعاتی پاکستان  گفت که ارتش این کشور حملات را در داخل ایران انجام داده است.
این منبع ارشد اطلاعاتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود،  گفت: «من فقط می توانم تأیید کنم که ما حملاتی را علیه گروه‌های شبه نظامی ضد پاکستانی انجام داده‌ایم که در داخل ایران حضور داشتند و مواضع آنها هدف قرار گرفت.»
یک مقام ارشد اطلاعاتی پاکستان هم  گفت که این کشور «حملات هوایی» به مواضعی در خاک ایران انجام داده است.
سلمان مسعود، خبرنگار نیویورک تایمز در پاکستان، نیز در توییتی در شبکه ایکس از بیانیه وزارت خارجه پاکستان در این زمینه خبر داد. به گفته  مسعود، اهداف در عمق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری خاک ایران بوده‌اند.در این بیانیه آمده است: «پاکستان  یک از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد.»
این بیانیه مدعی شده است که تعدادی از «تروریست‌ها» در این حملات کشته شدند.طبق این گزارش‌ها، «تلفات و خسارات سنگینی» به «جدایی‌طلبان بلوچ» وارد شده است.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره انفجار‌ها در سراوان
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای پیرامون حمله بامداد پنج شنبه به مناطقی در ایران مسئولیت این حملات را پذیرفت و اعلام کرد: به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه اعلام کرد:  پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان عملیات رزمی با اسم رمز “مرگ بر سرماچار” کشته شدند.
طی چندین سال گذشته، پاکستان در تعاملات با ایران، همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل که خود را “سرماچار” می‌نامند در داخل ایران به اشتراک گذاشته است. پاکستان همچنین پرونده‌های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت.
با این حال، به دلیل عدم اقدام در مورد نگرانی‌های جدی ما، این تروریست‌ها به ریختن خون پاکستانی‌های بی گناه بدون مجازات ادامه دادند. اقدام صبح امروز با توجه به اطلاعات موثق فعالیت‌های تروریستی در مقیاس بزرگ قریب الوقوع توسط آن‌ها انجام شد.این اقدام مظهر عزم تزلزل ناپذیر پاکستان برای حفاظت و دفاع از امنیت ملی خود در برابر همه تهدیدات است. اجرای موفقیت آمیز این عملیات بسیار پیچیده نیز گواهی بر حرفه‌ای بودن نیرو‌های مسلح پاکستان است. پاکستان تمام اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و امنیت مردم خود، تخطی ناپذیر و مقدس است، ادامه خواهد داد.
پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد. تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.پاکستان به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، از اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد از جمله تمامیت ارضی و حاکمیت کشور‌های عضو حمایت می‌کند. پاکستان با هدایت این اصول و با استفاده از حقوق مشروع خود در چارچوب قوانین بین المللی، هرگز اجازه نخواهد داد که حاکمیت و تمامیت ارضی خود تحت هیچ بهانه یا شرایطی به چالش کشیده شود.
ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

پاکستان: سفیر ایران فعلا به کشور ما برنگردد!
وزارت خارجه پاکستان یک روز پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به این کشور اعلام کرد که سفیر ایران فعلا اجازه بازگشت به اسلام‌آباد را نخواهد داشت.
 ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورش سفیر خود را از تهران فرا خوانده است و سفیر جمهوری اسلامی در اسلام‌آباد که هم اکنون در ایران است، فعلا اجازه بازگشت به پاکستان را نخواهد داشت.
پاکستان همچنین تمامی «دیدار‌های عالیرتبه را به تعلیق» در آورده است.
ممتاز زهرا همچنین گفت: «پاکستان حق خود را برای پاسخ دادن به این اقدام غیرقانونی محفوظ می‌دارد. مسئولیت این عواقب کاملا به عهده ایران است.»

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.