stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471295
  • 16 اسفند 1402 - 17:57
1

پول برنده نشده های حراج سکه چه شد؟

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: با گذشت سه روز از زمان اولین حراج سکه، هنوز برخی از متقاضیانی که در این مرحله برنده نشدند، نتوانسته اند پول خود را دریافت کنند، اما طبق اعلام سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا، اکنون تمام کسانی که درخواست استرداد وجه را دارند، این امکان برایشان فراهم شده تا پول در چرخه پایا به حسابشان برگردد.
اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز یکشنبه (۱۳ اسفند) برگزار شد و قرار بود وجه پرداخت‌شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند به کیف پول آن‌ها عودت داده شود و متقاضی در هر زمان ‏بتواند موجودی کیف پول را برداشت کند.
مرکز مبادله روز گذشته با تاخیر دو روزه اعلام کرد که «به دلیل مشکلات فنی پیش آمده» این فرآیند با تاخیر مواجه شده و ساعاتی بعد اعلام کرد که مبالغ واریز شده که صرف خرید نشده، «در حال حاضر قابل برداشت است»؛ با وجود این، با گذشت سه روز از زمانی که این حراج برگزار شده و برندگان نیز اعلام شدند، بسیاری از متقاضیان که وجه خود را برای شرکت در حراج واریز کرده بودند و در این مزایده برنده نشدند، همچنان نتوانسته اند پول خود را دریافت کنند.
این در حالی است که قرار است امروز دومین مرحله از حراج سکه برگزار شود؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از افرادی که در مرحله قبلی برنده نشده اند، نه تنها هنوز نتوانستند پولشان را دریافت کنند، بلکه اظهار می‌کنند که پولشان در سایت بلوکه شده و حتی امکان شرکت در حراج دوم را ندارند.
از طرف دیگر نگرانی آن‌ها این است که “در روز‌های گذشته و با افزایش قیمت سکه، نه موفق به برنده شدن در حراج شده و نه اکنون پولی در اختیار دارند که بتوانند سرمایه‌گذاری مورد نیاز خود را انجام دهند”.
وجه استرداد شده طبق پایا و ساتنا به حساب متقاضیان برمی‌گردد
در این زمینه اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا توضیح داد: ضمن پوزش بابت تاخیری که ایجاد شده، اکنون تمام کسانی که درخواست استرداد وجه را دارند، فراهم است. اما باید به این نکته توجه کرد که وقتی درخواست استرداد وجه را انجام می‌دهند، در چرخه بین بانکی قرار می‌گیرد و از قواعد این حوزه پیروی می‌کند و طبق ساعاتی که ساتنا و پایا اتفاق می‌افتد، این وجه به حسابشان برمی‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: اگر موردی وجود داشت که وجه فرد برنگشته، با مرکز تماس ۰۲۱-۲۷۰۶ تماس گرفته شود و مشخصات خود را اطلاع دهند تا موضوع را پیگیری کنیم.
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به اینکه چرا با گذشت سه روز از زمان برگزاری حراج هنوز امکان بازگشت وجه متقاضیان وجود ندارد؟ بیان کرد: به دلیل مشکلی که وجود داشت، این اتفاق رخ داده، اما اکنون این امکان وجود دارد که در سامانه عودت وجه را بزنند و پول در چرخه پایا به حسابشان برگردد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.