stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 472011
  • 06 فروردین 1403 - 15:19
1

هشدار انصارالله به ریاض درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به یمن

هشدار انصارالله به ریاض درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به یمن

محمد علی الحوثی از عربستان به عنوان رهبر متجاوزان پس از آمریکا خواست تا موضوع صلح پیش برود و به آن ادامه دهد و طفره رفتن به نفع این کشور نیست.

قلم | qalamna.ir :

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: «در جریان مذاکرات با عربستان، انصارالله بر سر اصول و چارچوب کلی در بخش بشردوستانه به توافق رسید که برای ما در اولویت است.»

او گفت که وضعیت کنونی بین انصارالله و عربستان «کاهش تنش است، نه آتش‌بس».

این رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد که یمن پیامی را به عربستان رسانده مبنی بر اینکه اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه دهد از زمین یا حریم هوایی این کشور برای تجاوز به یمن استفاده کنند، هدف قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال رژیم‌های عربی را دعوت کرد که اجازه ندهند هواپیماها از پایگاه‌های موجود در کشورهایشان بلند شوند یا از این پایگاه‌ها سلاح به اشغالگران منتقل کنند.

الحوثی از رژیم‌های عربی و اسلامی خواست تا صادرات مشتقات نفتی به اروپا و آمریکا را به ۵۰ درصد کاهش دهند؛ اقدامی که پیامدهایی در پی خواهد داشت.

محمد علی الحوثی از «رژیم‌های عربی و اسلامی همچنین انتقاد کرد، زیرا آنها تا به امروز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه را محکوم نکرده‌اند».

وی گفت: ما در حمایت از برادران خود در غزه و حمایت از مقاومت فلسطین به مقابله با آمریکا، انگلیس و دشمن اسرائیلی می‌پردازیم و به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌گوییم که حملات وحشیانه تروریستی شما محکوم و شکست خورده است.

این رهبر گروه مقاومت یمن خاطرنشان کرد: از طریق سفارتخانه‌ها به چینی‌ها و روس‌ها اطمینان داده شده و در مورد ناوبری دریایی به بقیه کشورها هم اطمینان می‌دهیم.

وی گفت: آمریکا ارباب جهان باقی نخواهد ماند و در دوره‌ای از ناوهای بزرگ صحبت می‌کرد، اما امروز سلاح‌هایی داریم که می‌تواند به آنها برسد.

از ۱۲ ژانویه، ایالات متحده با همکاری انگلیس حملات متعددی را به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا با هدف بازدارندگی انصارالله از حملاتی که کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با آن را هدف قرار می‌دهند، آغاز کرد. درحالیکه انصارالله به همبستگی خود با غزه متعهد است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.