stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 20 June , 2024
  • کد خبر : 474079
  • 02 خرداد 1403 - 2:16
0

پیکر رئیس جمهور شهید با احترام تشییع شد

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  جمعی از مردم تبریز در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور یافتند.
حضور اقشار مختلف مردم از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا پیر و سالخورده‌ها از نکات جالب توجه این مراسم بود. تمامی خیابان‌های منتهی به مراسم مملو از جمعیت بود و در چندین سال گذشته حضور مردم در مراسم تشییع شهدا در تبریز تا این حد سابقه نداشته است.علاوه‌بر مردم، مسئولین استانی و کشوری نیز در این مراسم حضور داشتند. پیکر شهدای خدمت با تکریم و احترام و در میان عشق و محبت مردم تبریز تشییع شد.
 پس از پایان مراسم تشییع شهدای خدمت در تبریز پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش جهت انتقال به قم وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
همزمان با ورود پیکر این شهدا به فرودگاه مهر آباد محمد مخبر سرپرست قوه مجریه و آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری به استقبال پیکر این شهدا رفتند و  با نواخته شدن سرود ملی کشورمان و ادای احترام اعضای دولت و  مسوولان کشوری و لشکری حاضر در مهرآباد به این شهدا، پیکر رییس جمهور فقید کشورمان و همراهانش با مارش نظامی بر روی شانه‌های دژبان ارتش جهت انتقال به خودروهای در نظر گرفته شده برای انتقال به قم و طواف در حرم حضرت معصومه (س)تشییع شد.
با ورود پیکر شهدای خدمت به مهرآباد سرتیپ محمد رضا حسینی فرمانده دژبان ارتش گفت: در این حادثه، ملت ایران خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی فرمودند که رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت.وی افزود: شهید رئیسی فردی محبوب، خستگی ناپذیر، شجاع، جهادی، سید محرومان و سید شهیدان اهل خدمت بود. او بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد. هر زمان می خواستیم برای رییس جمهور مراسم بدرقه و استقبال برگزار کنیم، او می گفت که من راضی نیستم این جوانان در گرما و سرما بایستند. وقتی گاهی به اصرار من این مراسم برگزار می شد، رئیس جمهور از تک تک سربازان تشکر می کرد. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
 همچنین  وزیر کشور با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه همانند حاج قاسم الگویی برای حرکت، خدمت و دیپلماسی شجاعانه ساختند، گفت: چه کسی می‌تواند نطق جانانه آیت‌الله رئیسی در دفاع از فلسطین و غزه را فراموش کند.
 احمد وحیدی در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان در تبریز تصریح کرد: ملت ما نشان دادند از هر حادثه تلخی برای رشد و نمو نظام‌ کوتاهی نخواهند کرد و این همان روز است.
 از دست دادن یک رئیس جمهور الهی و مردمی و یک امام جمعه الگو و یک استاندار محبوب و یک وزیر خارجه پر تلاش چیزی نیست که از خاطره‌ها برود. امروز رئیس جمهور شهید ما و وزیر خارجه همانند حاج قاسم الگویی ساختند برای حرکت، خدمت و دیپلماسی شجاعانه و چه کسی می‌تواند نطق جانانه رئیس جمهور در دفاع از فلسطین و غزه در میان ملت‌ها و دولت‌ها را فراموش کند.
وی بیان داشت: اگرچه در این در این واقعه فرود سختی داشتیم، اما به برکت الگوسازی رئیس جمهور و دیگر شهدا، در انتظار فراز درخشانی هستیم که از پس این حادثه غم‌انگیز رقم خواهد خورد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه با مردم و رهبری عهد می‌بندیم که راه سید محرومان را ادامه دهیم، گفت: دیدید که خاطره شهید رجایی زنده شد؛ رئیس جمهور شهید در دوران مسئولیت خود، با وجود اینکه کمتر از ۳ سال در مسند خدمت بود، چنین الگوآفرین بزرگی شد.
وحیدی تاکید کرد: امروز انسجام، وحدت ملی، هماهنگی و همکاری همه قشرها در حرکت پرتلاش و پرشتاب به سوی آینده روشن ادامه خواهد داشت.
وی یادآورشد: اگر این اتفاق در هر کشور و ملتی رخ می‌داد، آینده بسیار تاریکی در پی داشت. به برکت وجود ولایت فقیه و آرامشی که در پیام‌شان به همه ملت دادند، از این موضوعات عبور خواهیم کرد. این نعمت بزرگ ولایت در کشور ماست.این تشییع و این بدرقه در این استان و این شهر، شروع حماسه‌های عظیمی است که پس از این آفریده خواهد شد. همه ما دولتمردان که افتخار داشتیم در خدمت این رئیس جمهور محبوب و پرتلاش باشیم، با مردم و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم که راه این سید بزرگوار و سید محرومان و شهدا را دنبال کنیم. اینها همچون ستارگان پرفروغی در آسمان جمهوری اسلامی ایران خواهند درخشید و هرگز در راه آنها سستی نخواهیم کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.