stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477893
  • 24 مرداد 1403 - 17:53
0

«مقاومت»؛ تنها راهبرد ممانعت از تجاوز و اشغالگری

«مقاومت»؛ تنها راهبرد ممانعت از تجاوز و اشغالگری

دیپلمات پیشین کشورمان تاکید کرد: قطعا راهبرد مقاومت تنها راهبردی است که می‌تواند جلوی متجاوزین واشغالگران را بگیرد.

قلم | qalamna.ir :

جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و پایداری و مقاومت آنها در برابر رژیم صیهونیستی علاوه بر قدرت نمایی حزب‌الله و پیروزی اراده و ایمان بر زور و زر اربابان قدرت به نوعی تداعی‌گر نقشه راه انقلاب اسلامی و نشات گرفته از نهضت مردم ایران در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی بود.

 ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب‌الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد. اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم یافت. درواقع مقاومت، تنها گزینه حل مساله فلسطین و فراتر از آن، راه حل اسلام حقیقی در تقابل با استکبار است.

سید علی سقائیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به «روز مقاومت اسلامی» اظهار داشت: ممکن است مقاومت اسلامی به معنای دفاع از مظلومین غزه و فلسطین باشد، اما قطعا مقاومت یکی از ستون‌های اصلی انقلاب اسلامی است؛ به خصوص هنگامی که امام(ره) قبل از انقلاب اسلامی در ارتباط با غده سرطانی رژیم منحوس صهیونیستی فرمودند این غده از منطقه باید پاک شود. در آن برهه از زمان نه جمهوری، نه قدرتی در دست نیروهای انقلاب اسلامی بود و نه انقلاب اسلامی پیروز شده بود. 

وی تصریح کرد: به نظرم حتی مقاومت اسلامی در رابطه با پیروزی القاعده در پاکستان نیز از نقاط عطفی بود که نیروهای مقاومت توانستند بر القاعده پیروز شوند، هر چند ریشه‌های این نیروهای تربیت شده استکبار چه در شروع حمله شوروی سابق به افغانستان، چه توسط نیروهای آمریکایی به سمت طالبانیسم و بعدها نیز به داعش تبدیل شد. درواقع داعش را باید یکی از ستون‌های مهم استکبار جهانی علیه نیروهای مقاومت در منطقه به خصوص علیه انقلاب اسلامی  ایران بدانیم.

«مقاومت»؛ تنها راهبرد ممانعت از تجاوز و اشغالگری
جنگ ۳۳ روزه و پیروزی مقاومت

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: مفهوم مقاومت به نظر بنده یک مفهوم عام است که نه صرفا در رابطه با مبارزه با اشغالگری بلکه باید در صحنه‌های مختلف اعم از سیاسی و نظامی به نوعی دیپلماسی و میدان تسری داده شود.

سفیر سابق کشورمان در ارمنستان یادآور شد: استکبار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خود را فاتح خاورمیانه و کنترل کننده منابع انرژی می‌دانست، ولی بعد از پیروزی انقلاب بتدریج حوزه نفوذ خود را از دست داد و این نبود مگر به کارگیری راهبرد مقاومت توسط انقلاب اسلامی و نیروهای مدافع آن و نیروهایی که بعدا تربیت شده و به نیروهای انقلاب اسلامی ایران پیوستند و این اصول را براساس تشکیلات خود به عنوان یک باور قلمداد کردند و به منصه ظهور رساندند.

سقائیان افزود:‌ عنصر مقاومت در جنگ تحمیلی یکی از پایه‌های اساسی پیروزی و عقب راندن نیروهای متجاوز بعثی بود، در ابتدای جنگ حتی چند شهر و استان تحت اشغال قرار گرفت و سقوط کرد، صدام قصد جداسازی و تصرف آن‌ها را داشت، اما بتدریج با توجه به دیدگاه و راهبردی که امام(ره) برای بسیج، ارتش، نیروهای انقلاب و سپاه پاسداران رقم زد که عنصر مقاومت در آن اصلی بود، به تدریج توازن قوا به نفع جمهوری اسلامی ایران برگشت. در واقع پس از جنگ تحمیلی به تحکیم مواضع خودمان از بُعد سیاسی و نظامی پرداختیم و بعد از سقوط صدام وضعیت عراق به شکل دیگری تبدیل شد که نفوذ جمهوری اسلامی ایران و مقاومت کفه قوا را به نفع ما رقم زد.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین اظهار کرد: طراحی دشمن در منطقه سناریوی جدیدی را رقم زد که سقوط دمشق و تجزیه سوریه را در اتاق جنگ‌شان پیش صحنه آوردند و عملیات خودشان را با توجه به نیروهای تربیت شده تروریستی توسط برخی کشورهای منطقه که مورد حمایت بودند رقم زدند.

«مقاومت»؛ تنها راهبرد ممانعت از تجاوز و اشغالگری
شهیدان مقاومت

وی ادامه داد: ستاره دیگری که در آسمان انقلاب اسلامی پدیدار شد که مورد احترام تمامی نیروهای انقلابی و مقاومتی بود سردار شهید سلیمانی بود که در مقاطع مختلف در جنگ تحمیلی رشادت‌ها و شجاعت خود را در عملیات پیروزی و راهبردهای مختلف نشان داده بود. در این مقطع نیز  سردار سلیمانی راهبرد هوشمندانه‌ای را در سوریه به کار برد که هشداری به روسیه بود و در دیدار پوتین گفت این طرحی علیه ما و شماست، بعد روسیه وارد عرصه شد و نیروهای ترویستی تجزیه‌طلب را به تدریج عقب راندند و یکبار دیگر عنصر مقاومت طراحی خبیثانه دشمن صهیونیستی را  عقب راند و نیروهای مقاومت صحنه را در دست گرفتند.

سقائیان در ادامه گفت: ستون اصلی صحنه مقاومت سردار سلیمانی و دیگر یاران ایشان و همچنین شهید هنیه از افرادی بودند که راه آنان تا پاکسازی نیروهای استکباری و عقب نشاندن آنان تا عمق راهبردی خودشان ادامه دارد. قطعا راهبرد مقاومت تنها راهبردی است که جلوی متجاوزین واشغالگران را می‌تواند بگیرد، حدود ۱۰ ماه است علیه مردم غزه جنایتهای بسیاری مرتکب شدند اما یک نفر از سران عرب حتی اقدام عملیاتی نکرده فقط با بیانیه‌های کاغذی محکوم کردند لذا بدون مقاومت مذاکره جز ذلت چیزی نخواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر هماهنگی میدان و دیپلماسی از سوی نیروهای مقاومت ابراز داشت: نقطه عطف هماهنگی میدان و دیپلماسی در دوره شهید امیرعبداللهیان و شهید سلیمانی بود که این ۲ شهید در رابطه با تلاش خودشان برای توقف جنایت غزه از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند، همچنین باید گرامی داریم یاد و نام  مرحوم دکتر شیخ الاسلام که بنیانگذار صحنه دیپلماسی مقاومت بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.