stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 11 October , 2024
  • کد خبر : 126759
  • 01 خرداد 1399 - 12:57
4
رییس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان خبر داد؛

از سرگیری فعالیت مطب‌های دندانپزشکی در اصفهان

از سرگیری فعالیت مطب‌های دندانپزشکی در اصفهان
رییس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان گفت: فعالیت مطب‌های دندانپزشکی بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در این استان از سر گرفته شد و انواع خدمات دندانپزشکی با رعایت دستورهای بهداشتی ارایه می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

مطب‌ها و مراکز خدمات دندانپزشکی از اسفند سال گذشته بدلیل شیوع ویروس کرونا اجازه فعالیت نداشتند و فقط تعدادی از کلینیک‌های منتخب خدمات اورژانسی ارائه می‌کردند.

مهرداد برکتین روز پنجشنبه در گفت و گو با افزود: دندانپزشکان می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir و دریافت شرایط و دستورهای بهداشتی نسبت به آغاز فعالیت و ارایه خدمات دندانپزشکی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امکان انجام همه خدمات دندانپزشکی مانند زیبایی نیز با رعایت دستورهای بهداشتی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته فقط خدمات اورژانسی دندانپزشکی برای مواردی مانند درد شدید و آبسه دندان انجام می‌شد.

برکتین با اشاره به‌اینکه شغل دندانپزشکی از نظر ابتلا به بیماری کرونا در ریسک بالایی قرار دارد، تصریح کرد: دندانپزشکان باید تلاش کنند به بهترین نحو موارد پیشگیری و حفاظت فردی را انجام دهند تا هرگونه احتمال شیوع بیماری به صفر برسد.

وی با بیان اینکه دستورهای بهداشتی درباره کرونا به طور مداوم و متناسب با شرایط جدید در حال تغییر است، اضافه کرد: بهمین دلیل لازم است دندانپزشکان در جریان جدیدترین و آخرین اطلاعات در این زمینه باشند و بهترین روش را در پیش بگیرند.

رییس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان با اشاره به اینکه مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی در این استان مشکل خاصی برای تامین اقلام پیشگیری از کرونا ندارند، خاطرنشان کرد: اما قیمت برخی از آنها مانند دستکش چند برابر شده است.

برکتین با تاکید بر اینکه تعرفه‌های دندانپزشکی در سال جدید نسبت به سال گذشته تا کنون تغییر نکرده است، گفت: اما مطب‌ها در ۲ ماه گذشته تعطیل بودند و با توجه به کاهش تعداد مراجعه کنندگان نیز درآمدها کاهش یافته است.

به گفته وی، برخی از مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی در این مدت بدلیل مشکلات مالی ناچار به تعدیل نیروهای خود شدند.

پیرو ابلاغیه بیست و هفتم اردیبهشت معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دندانپزشکان مراکز خصوصی و دولتی سراسر کشور می‌توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir نسبت به خوداظهاری و مشاهده دستورالعمل ابلاغی اقدام به ثبت نام کرده و ارائه خدمات دندانپزشکی را بدون هیچ محدودیتی آغاز کنند.

حدود ۲ هزار دندانپزشک در استان اصفهان فعالیت دارند.

بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار نفر به آن مبتلا شدند و بیش از هفت هزار نفر از بین آنها جان باختند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.