علیرضا صادقیان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان با هدف حفظ سلامت مردم در شرایط سخت کرونایی، کاهش تردد در سطح شهر و کاستن مراجعات مردمی به شهرداری و برای جلب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان و بسترسازی تحقق شهرداری الکترونیکی سامانه «اصفهان من» را راهاندازی کرد.
وی افزود: اصفهان من یک سامانه شهروندی است که علاوه بر ارائه خدمات در حوزههای مختلف شهری و جامعیت در ارائه خدمات و ایجاد یک درگاه واحد خدمات شهروندی از طریق فراهم آوردن فضایی ساده و با کاربرد زیاد اهداف دیگری را نیز دنبال میکند تا شهروندان در مدیریت شهر سهیم باشند.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان از شهروندان درخواست میکند با مراجعه به این سامانه و استفاده از مجموعه ۹۰ خدمت غیرحضوری بدون نیاز به مراجعه به مناطق برای انجام برخی کارها، ریسک ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهند.
وی ادامه داد: بر این اساس تمامی شهروندان میتوانند اموری چون بررسی ترافیک آنلاین، خدمات استعلامها، صدور پروانه ساختمانی، صدور پایان کار، مشاهده وضعیت ملک، پرداخت قبوض نوسازی و کسب و پیشه، عوارض خودرو، دریافت مجوزهای تابلو صنعتی، تابلو برنده خاکبرداری و تخریب ملک، نصب سازه داربستی، جابجایی درختان، نوبتدهی معاینه فنی خودرو را در حداقل زمان از طریق این سامانه انجام دهند.
صادقیان اظهار کرد: علاوه بر این خدمات امکان گزارش شکایات و تخلفات شهری، درخواستهای عمرانی و درخواستهای دیگر نیز از طریق سامانه اصفهان من وجود دارد که مشارکت شهروندان را در مدیریت شهر افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه شهروندان میتوانند نسبت به پیگیری درخواستهای ثبت شده خود بر اساس کد پیگیری که به صورت اتوماتیک برای آنها صادر میشود، اقدام کرده و وضعیت بررسی درخواستهای خود را مشاهده کنند، افزود: همچنین خدمات گفت و گوی آنلاین نیز از طریق سرویس گفت و گوی سامانه میسر شده است و علاقه مندان میتوانند به صورت آنلاین مشاوره لازم را دریافت کنند.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با ثبت نام در سامانه اصفهان من، شهروندان دارای پروفایل شهروندی میشوند و امکان درخواست اصفهان کارت اختصاصی نیز برای آنها مهیا میشود.
وی گفت: مرکز ۱۳۷ شهرداری اصفهان در تمامی اوقات پاسخگوی سوالات و آماده ارائه راهنمایی به شهروندان اصفهانی است.