stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 150504
  • 05 مرداد 1399 - 11:57
7
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان:

در شهرستان خوانسار ۷۳ پلاک واگذار می‌شود / واگذاری نقشه های فاز یک ناحیه خصوصی شهرک صنعتی رحمت آباد

در شهرستان خوانسار ۷۳ پلاک واگذار می‌شود / واگذاری نقشه های فاز یک ناحیه خصوصی شهرک صنعتی رحمت آباد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در شهرستان خوانسار تا هفته دولت ۷۳ پلاک با میانگین مساحت ۳۰۰ متر مربع برای واگذاری به کارگاه‌های صنایع غذایی و غیرغذایی در دو منطقه در شهرک صنعتی خوانسار آماده سازی می‌کنیم تا صنایع و کارگاه‌های مزاحم شهری و کارگاه‌های جدید که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه غذایی و غیر غذایی دارند در این شهرک مستقر شوند.
قلم | qalamna.ir :

رئیس اداره صمت استان اصفهان گفت: در شهرستان خوانسار ۵۰ مجوز بهره‌برداری صادر شده است و به همین تعداد از سوی سازمان صمت استان ۴۶ مجوز جدید تأسیس برای سرمایه‌گذاری و شش مجوز طرح توسعه صادر شده است که خوشبختانه از این تعداد بالغ بر ۲۲ مجوز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با حمایت‌ها سریعتر به بهره‌برداری خواهند رسید تا سهم اشتغالزایی بالای یک هزار نفر را به خود اختصاص می‌دهند.

موفق با بیان اینکه فاز دو شرکت شهرک صنعتی خوانسار عملیاتی است و واحدهایی که درخواست سرمایه‌گذاری دادند حضور پیدا می‌کنند، گفت: واحدهایی در گمرک مشکلاتی از قبیل مواد اولیه یا ماشین آلاتی که به کشور وارد کردند دارند که در گمرکات بندرعباس است، خواهش داریم که درخواست‌ها و ثبت سفارشات از طریق گمرک استان انجام شود تا بهتر به مشکلات واحدها رسیدگی شود و مواد اولیه و ماشین آلات و لوازم یدکی که در گمرکات است از طریق گمرک استان ترخیص کنیم و مشکل واحدها نیز مرتفع شود.

وی بیان داشت: تعدادی از واحدهای تولیدی مشکل سوخت داشتند که قرار شد با یک کارگروه مشترکی که بین اداره کل امور اقتصادی استانداری و جهادکشاورزی و سازمان صمت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود تعاملی باشد تا مشکلات سوخت واحدهای تولیدی شهرستان در بخش صنعت و کشاورزی مرتفع شود؛ باید درخواست مربوط به تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به ما منعکس کنند تا در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به آن بپردازیم.

رئیس اداره صمت استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در شهرستان خوانسار حدود ۵۲ مجوز جدید برای سرمایه‌گذاری صادر شده است که ۲۲ مجوز ما بیش از ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نشان‌دهنده این است که افرادی که مجوز گرفتند پایه کار هستند و طرح‌ها را جلو می‌برند علی رغم تمام محدودیت‌های کنونی که در کشور داریم که قدردانی می‌کنم.

موفق تأکید کرد: مدیران شهرستان خوانسار کمک بیشتری به مجموعه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کنند تا با مدیریت خوب فرماندار خوانسار این روند عملیاتی و روبه جلو رود، در مرکز استان ما کمک کار شهرستان خوانسار هستیم و به صورت ویژه‌تر کمک می‌کنیم تا با شرایط بهتری عملیاتی شود.

در ادامه محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: ۴۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی خوانسار به منظور استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به خصوص صنایع غذایی که زمینه توسعه اقتصادی شهرستان است فراهم می‌شود.

وی افزود: برای پل زیرگذر، آسفالت معابر و تکمیل و محوطه سازی و استقرار ماشین آتشنشانی تصمیم گرفتیم با تأمین آب از طریق انتقال پساب شهری خوانسار و انتقال آب چاه کشاورزی خوانسار که خریداری شده حدود ۱۰ میلیارد تومان برای این شهرک اختصاص دهیم تا در سال جهش تولید منجر به افزایش تولید و صیانت از اشتغال شهرستان شود.

خوانسار اولویت بیشتر برای سرمایه‌گذار بومی است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در رابطه با ایجاد ناحیه صنعتی خصوصی رحمت آباد است، افزود: با تأیید نقشه‌های فاز دو عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و  قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد و به عنوان یک رقیب در کنار شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه استقرار صنایع کوچک و متوسط با مزیت‌های منطقه‌ای و رویکردی که در شهرستان خوانسار مبنی بر تغییر مزیت‌های سرمایه‌گذاری از بخش کشاورزی و باغداری به حوزه سرمایه گذاری و گردشگری و صنعت برای این ناحیه دارد اقدام خوبی انجام  می‌شود.

بگی عنوان کرد: با ظرفیت‌هایی که در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار مبنی بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و توسعه شهرک‌های موجود ایجاد خواهد شد مشکلی برای جذب و پذیرش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان و نخبگان نخواهیم داشت.

وی گفت: در واگذاری اراضی بیشتر تمایل به جذب سرمایه‌گذار بومی منطقه است اما محدودیتی برای پذیرش سرمایه‌گذار از اقصی نقاط کشور و حتی بین‌المللی نداریم چون فرصت‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود و قطعأ در شهرستان گلپایگان و خوانسار الویت بیشتر برای سرمایه‌گذار بومی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در شهرستان خوانسار تا هفته دولت ۷۳ پلاک با میانگین مساحت ۳۰۰ متر مربع برای واگذاری به کارگاه‌های صنایع غذایی و غیرغذایی در دو منطقه در شهرک صنعتی خوانسار آماده سازی می‌کنیم تا صنایع و کارگاه‌های مزاحم شهری و کارگاه‌های جدید که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه غذایی و غیر غذایی دارند در این شهرک مستقر شوند.

بگی تصریح کرد: ناحیه خصوصی شهرک صنعتی رحمت آباد، نقشه‌های فاز نخست تحویل داده شد و منتظر نقشه‌های فاز دوم و برآورد تعهدات زیرساختی ناحیه هستیم تا تحویل دهند، پس از تأیید در کمیسیون فنی، عملیات زیربنایی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: استعلامات شهرک صنعتی خم‌پیچ انجام شده است و پس از اینکه در کمیسیون زیربنایی استان مطرح شود و مصوبه آن گرفته شود برای تأمین بودجه از طریق سازمان مدیریت و فرمانداری از طریق شرکت شهرک‌ها زیرساخت‌های آن تأمین می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.