stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 168072
  • 27 شهریور 1399 - 22:50
2

استاندار فارس: تبلورصلح‌طلبی ایرانیان در آثار حافظ و سعدی

استاندار فارس: تبلورصلح‌طلبی ایرانیان در آثار حافظ و سعدی
مردم در طول سال‌های مختلف صلح و آزادی و نوع دوستی را در آثار گرانبهای حافظ، سعدی و دیگر مفاخر فرهنگی این سرزمین متبلور دیده اند.
قلم | qalamna.ir :
استاندار فارس با بیان اینکه شیراز مهد صلح و آزادی خواهی است گفت: این مردم در طول سال‌های مختلف صلح و آزادی و نوع دوستی را در آثار گرانبهای حافظ، سعدی و دیگر مفاخر فرهنگی این سرزمین متبلور دیده اند و با آن زندگی کرده اند.
عنایت الله رحیمی امروزپنجشنبه در نشست مقدماتی دومین همایش بین المللی سلامت برای صلح در شیراز اظهار داشت: در هنگامه‌ای که شاهد نسل کشی در یمن فلسطین و افغانستان ودیگر کشور‌های مظلوم هستیم سخن گفتن از صلح سخن از یک آرمان متعالی است، آرمانی که راه رسیدن به آن دشوار است، سخن گفتن از آرمان‌های استقلال طلبی و آزادی خواهی ملتی است که مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار دارند.
استاندار فارس به موضوع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: با تحریم‌های ظالمانه ما حتی اجازه ورود دارو برای درمان بیماران هم نداریم، در چنین شرایطی سخن گفتن از صلح در ابعاد بین المللی دشوار است.
 
  • رحیمی شیراز را شهر علما و فلاسفه و هنرمندان، شهر حافظ و سعدی و ملا صدرا و شهر منادی صلح و آزادی دنست و گفت: صلح در سرشت مردم شیراز نهادینه شده است و از آنان مردمی اندیشمند صلح جو آزادی خواه و آرمانگرا ساخته است.
    رحیمی همچنین سعدی را شاعر گرانمایه صلح طلب دانست و گفت: شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند از سعدی شیرازی نیز نمونه کاملی از صلح و آزادی و نوع دوستی است که این آموزه‌ها را پاس داشته است، ما با تاسی به این بیانات صلح طلبی و آموزه‌های دین رحمانی اسلام که دین دوستی و صلح است همواره خواستار صلح و آزادی بوده ایم.
کلانشهر فرهنگی شیراز روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه میزبان استادان دانشگاه، صاحب نظران و اندیشمندان و تلاشگران سلامت و صلح در همایش مقدماتی دومین کنگره سلامت برای صلح بود.
دکتر علیرضا صالحی دبیر علمی دومین کنگره سلامت برای صلح با بر شمردن محور‌های اصلی این کنگره اظهار داشت: کنگره اصلی سلامت برای صلح با حضور اندیشمندانی از کشورمان و سایر کشور‌ها ۲۱ تا ۲۲ آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود.
دبیر علمی دومین کنگره سلامت برای صلح یاد آور شد: محور‌های این همایش بین المللی، شبکه سازی سازمان‌های غیر دولتی برای صلح از طریق سلامت، همکاری بین المللی سازمان‌های سلامت محور برای صلح، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح گستری، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری، آموزش پزشکی و صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه است.
وی اضافه کرد: در نشست مقدماتی این کنگره که در حال برگزاری است، معاون وزیر بهداشت و درمان، استاندار فارس، رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه، مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران، استاد سیاستگذاری سلامت جهانی دانشگاه ماستریخ و برخی پژوهشگران و فعالان مدنی کشورمان سخنرانی می‌کنند.
دبیر علمی دومین کنگره سلامت برای صلح اضافه کرد: سلامت انسان‌ها و جامعه بشری در عرصه‌های مختلف سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی به‌شدت از طریق خشونت‌ها و جنگ‌ها مورد آسیب قرار می‌گیرد.
صالحی با بیان اینکه پیشگیری و محدود سازی تعارضات و جنگ ها، نیازمند تلاش برای برقراری تماس با طرفین درگیر و انتقال مناسب نظرات طرفین و از این طریق کاهش خشونت‌ها در حین جنگ و تعارض می‌باشد افزود: برقراری تماس با طرفین درگیر در سطوح عالی، نیازمند افرادی است که رهبران طرفین بتوانند به ایشان اعتماد کنند.
او خاطر نشان کرد: جامعه پزشکی و به طور کلی متخصصین حوزه سلامت از دیرباز مورد اعتماد عموم و خواص جوامع مختلف بوده اند. از این رو، تجربیات گذشته نشان داده است که اگر این گروه از جامعه با هدف کاهش خشونت‌ها و پیشگیری از جنگ‌ها وارد عمل شوند، می‌توانند تا حد زیادی به این هدف دست پیدا کنند.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.