stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 188213
  • 19 آبان 1399 - 16:00
0
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛

توقیف ۸۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

توقیف ۸۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان
قلم/اصفهان_ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز از توقیف محموله های خارجی قاچاق به ارزش ۸۳ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی اصفهان خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ حسین ترکیان، اظهارکرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر اینکه تعدادی افراد شرور در ساعات پایانی شب با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح عابران پیاده کرده و گوشی تلفن همراه و وجوه نقد آنها را به سرقت می برند، موضوع به صورت ویژه در قرارگاه های اصلی و فرعی مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح و دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص تیم های ضربت به صورت آشکار و پنهان به گشت زنی در سطح شهر پرداخته و با بهره گیری از تمام ظرفیت عملیاتی پلیس آگاهی و سایر رده های انتظامی و همچنین پایش تصویری محل های وقوع سرقت و یک سری اقدامات هوشمند، سرانجام اعضای یک باند ۵ نفره سارقان سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند مورد شناسایی قرار گرفت .

به نقل از  پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سارقان، غیر بومی و محل سکونت آنها در یکی از مناطق حاشیه ای شهر اصفهان بود، گفت: در این خصوص اقدامات علمی و تخصصی انجام گرفته و پس از شناسایی مخفیگاه، ماموران طی یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ۴ دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ و انواع سلاح های سرد شامل قمه و قداره که از آنها در انجام سرقت های خود استفاده می کردند نیز توقیف شد.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بررسی ها و تحقیقات انجام شده  به ۳۵ فقره سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد از عابران پیاده در شهرستان اصفهان اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز از توقیف محموله های خارجی قاچاق به ارزش ۸۳ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی اصفهان خبرداد.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر، اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق و همچنین تدابیر قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، عملیاتی یک روزه تحت عنوان نصر ۷۹ در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات که با حضور کلیه یگان های انتظامی و کارشناسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و بازرسی نظارت بر اصناف به اجرا در آمد، ۱۴ دستگاه خودروی کامیون و ۱۰ دستگاه خودروی سواری حامل کالاهای قاچاق شناسایی و متوقف شدند.

این مقام انتظامی، عمده ترین کالاهای مکشوفه در این عملیات را لوازم خانگی، مواد خوراکی، لوازم یدکی و تجهیزات خودروهای سبک و سنگین عنوان و بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله ها را ۸۳ میلیارد ریال تخمین زدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان به دستگیری ۸۸ قاچاقچی کالا و معرفی آنها به مرجع قضائی اشاره و خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات کنترلی پلیس تداوم دارد و به افراد فرصت طلب و سودجو که با قاچاق کالا باعث رکود و ایجاد مانع در جهش تولید در کشور می شوند، اجازه سوء استفاده نمی دهیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.