stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 190119
  • 23 آبان 1399 - 18:17
3

لزوم اهدای همه گروه‌های خونی

لزوم اهدای همه گروه‌های خونی
مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.
قلم | qalamna.ir :

دکتر بشیر حاجی بیگی گفت: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و ۱۰ درصد مردم کشور که گروه خونی منفی دارند، اقبال بیشتری به اهدای خون داشته باشند.
وی با اشاره به سرمای پاییز و بارش باران در کشور افزود: بیشتر استان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرنطینه و کاهش تردد قرار دارند، این در حالی است که نیاز به خون دائم است و کاهش آمار اهدای خون سبب اُفت ذخایر خون و فراورده‌های حیات بخش آن می‌شود.
مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: درحال حاضر مراکز خون و انکولوژی و مراکز پیوند اعضا نیاز به خون و فراورده‌های خونی دارند و این نیاز، در حال افزایش است.
دکتر حاجی بیگی با بیان این که تنها راه کمک به بیماران صعب العلاج و جراحی‌ها، بیماران هموفیلی و تالاسمی و زنان بارداری که حین زایمان نیاز به خون دارند اهدای خون است افزود: برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط مراکز اهدای خون، همه موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود، جای هیچ نگرانی برای اهداکنندگان وجود ندارد و تا کنون هیچفردی از طریق خون و فرآورده‌های آن کرونا نگرفته است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: از فروردین تا پایان مهر، بیشترین میزان خون اهدایی کشور مربوط به تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران بوده است.
وی افزود: در این مدت یک میلیون و نهصد و شش هزار واحد خون و فراورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده – پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده که از این تعداد ۴۰۰ هزار واحد مربوط به تهران بوده زیرا تهران با داشتن ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی بزرگترین مصرف کننده خون و فراورده‌های خونی است ۱۵ درصد از حج خون‌های توسط اهداکنندگان تهرانی اهدا می شود.
دکتر حاجی بیگی در ادامه به آمار پلاسمای بهبود یافتگان کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای اردیبهشت تا ۲۱ آبان امسال، ۱۳ هزار نفر به ۲۵ مرکز استانی انتقال خون برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند که ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد پلاسما اهدا شده و این آمار ۲ درصد بهبود یافتگان از کرونا است.
وی افزود: بیشترین مراجعه بهبود یافتگان در تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، خوزستان، یزد، خراسان رضوی و مازندران بود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون از هم وطنان ۱۸ تا ۶۰ سال تمام و حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم دعوت کرد به کمک بیماران چشم انتظار بشتابند و در روز‌های سرد و شیوع کرونا بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند تا دست در دست هم با حمایتی همیشگی روز‌های سخت همه گیری کرونا را پشت سر بگذاریم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.