stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 227929
  • 05 بهمن 1399 - 11:02
1

شبکه پایاب سدها ۷۵۰۰ هکتار از اراضی دیم لرستان را مشروب می‌کنند

شبکه پایاب سدها ۷۵۰۰ هکتار از اراضی دیم لرستان را مشروب می‌کنند

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با عملیاتی کردن شبکه پایاب سدها ۷۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان مشروب می‌شوند.

قلم | qalamna.ir :

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی مبنی برعدم بهره‌برداری از شبکه پایاب سدهای آبگیری شده در استان اظهار کرد: در لرستان چندین سد از جمله ایوشان، مروک و حوضیان وجود دارد که با اجرای شبکه پایاب آنها ۷۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان مشروب می‌شوند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۷۵۰۰ هکتار اراضی مذکور ۲۴۰۰ هکتار با سد ایوشان،۳۰۰۰  هکتار با مروک و ۲۱۰۰ هکتار از طریق سد حوضیان آبی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: احداث سد و اجرای شبکه‌های یک و دو که آب را تا سر زمین انتقال می‌دهند توسط وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود و در داخل زمین اجرای شبکه‌های سه و چهار بوده که بر عهده جهاد کشاورزی است.

حسنی مقدم بیان کرد: متاسفانه همکاران وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای لرستان به دلایل متعدی نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند و این مساله مورد اعتراض جهاد کشاورزی استان نیز است.

وی عنوان کرد: سد به عنوان تشتک تبخیری از آن استفاده می‌شود و درخواست داریم وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای نسبت به انجام تعهدات خود اقدامات لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی برای اجرای شبکه‌های پایاب سد، آبیاری تحت فشار و سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع محدودیت مالی ندارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.