به گفته وی، بهرغم تردد خودروهای این استانها از همدان، تمامی خودروهای سنگین و سبک بهویژه غرب کشور به اجبار باید از درون محدوده شهری تردد کنند که حدفاصل فرودگاه تا بلوار ارتش را دربر میگیرد؛ در حالیکه باید بر اساس مصوبات گذشته و اصول شهری، این ترددها از جاده کمربندی انجام شود.
بادامینجات ادامه داد: کنارگذر همدان به ۲ قطعه شرقی و غربی تقسیم میشود که قطعه شرقی حدفاصل محورهای همدان- تهران و همدان- ملایر و قطعه غربی حدفاصل محورهای همدان- تهران و همدان- سنندج و کرمانشاه واقع شده است که این کنارگذر ارتباط بین محورهای شرقی، غربی و شمالی منتهی به شهر همدان را در خارج از محدوده طرح جامع آن، برقرار میسازد.
وی عنوان کرد: اجرای کمربندی در شهر همدان یکی از نیازهای اساسی استان همدان محسوب میشود که عدم بهرهبرداری از آن، شهر همدان را دچار مشکل کرده است.
این عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: زیرساختهای ورودیهای اصلی شهر همدان بهویژه بلوار آیت الله نجفی از بین رفته که قطعاً مشهود است مشکل خاصی در حوزه کیفیت زیرسازی از سوی مدیریتشهری وجود ندارد، بلکه حجم ترددها، خلأ کمربندی شهر را نمایان میکند.
بادامینجات با اشاره به هدر رفت اعتبارات شهری در این مناطق شهری، گفت: عوارض شهروندان همدانی نباید در این حوزهها صرف شود؛ بلکه نیازهای اساسیتری در سطح شهر بهمنظور توسعه و آبادانی و رفع دغدغههای شهروندان همدانی وجود دارد.
وی در پایان، از فرماندار، استاندار و نمایندگان مجلس درخواست کرد تا نسبت به تکمیل این طرح بزرگ شهری ورود پیدا کند تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.