stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 460795
  • 08 خرداد 1402 - 13:40
0

لزوم گسترش کشت گلخانه‌ای در خوزستان جهت رشد تولید و اشتغال

لزوم گسترش کشت گلخانه‌ای در خوزستان جهت رشد تولید و اشتغال
استاندار خوزستان گفت: استفاده از روش‌های نوین و علم روز جهان تاثیر بسزایی در رشد تولید محصولات کشاورزی استان با هزینه کمتر خواهد داشت.
قلم | qalamna.ir :

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در جلسه شورای اشتغال استان بر آبیاری نوین و به کارگیری علم روز جهان در کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از روش‌های نوین و علم روز جهان تاثیر بسزایی در رشد تولید محصولات کشاورزی استان با هزینه کمتر خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: با ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان انتظار است با ارائه یک الگوی کشت صحیح، این میزان در سال جاری به ۲۲ میلیون تن و سال بعد به ۳۰ میلیون تن برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: جهاد کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی استان باید در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا از این طریق اشتغالزایی در سطح استان افزایش یابد.

حسینی محراب اظهار کرد: بخش کشاورزی استان باید به سمت کشت گلخانه‌ای تغییر جهت دهد زیرا با آب کمتر، می‌توانیم تولیدات بیشتری داشته باشیم.

وی بر ضرورت پیگیری جدی مصوبات جلسات شورای اشتغال تاکید و بیان کرد: مدیران با کار جهادی در میدان عمل حضور مفیدی داشته باشند و مسیر اشتغال جوانان را هموار کنند و تا زمانی که این امر محقق نشود جریان اشتغال در استان شکل نمی‌گیرد.

حسینی محراب استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نیروهای جوان را مهم برشمرد و گفت: از جوانان در اجرای امور بهره‌گیری شود تا با استفاده از دانش روز جهان به توسعه استان کمک کنند.

استاندار خوزستان طرح آمایش سرزمینی را راه توسعه استان دانست و تصریح کرد: باید جایگاه گردشگری، تولید، صنعت و همچنین کشاورزی در اقتصاد استان مشخص و برای آن یک برنامه اصولی پیاده شود تا دستگاه‌های اجرایی بر اساس آن حرکت کنند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.