stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 7 August , 2024
  • کد خبر : 476314
  • 21 تیر 1403 - 18:28
1

جایی در جهان نیست که صحبت از سپاه  نباشد 

جایی در جهان نیست که صحبت از سپاه  نباشد 
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اینکه الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه قابل تسری به سایر بخش‌ها است، گفت: پژوهشگران با بررسی نقاط قوت و ضعف می‌توانند بابِ الگوگیری از این شیوه مدیریتی را در دیگر عرصه‌ها باز کنند.
محسن رضایی روز پنجشنبه – ۲۱ تیرماه – در یادواره “خورشید دوکوهه و طلایه‌دار دوکوهه” که با حضور خانواده شهدا و رزمندگان برگزار شد، گفت: امروز جایی در جهان نیست که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحبت نباشد و این شجره طیبه را جوانانی ناشناخته پایه نهادند که علاوه بر فرماندهی، مربی‌گری و انسان‌سازی می‌کردند تا درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت بدرخشد.
 وی با بیان خاطراتی از دلاوری‌های شهیدان احمد متوسلیان و غلامرضا صالحی در عملیات‌های دفاع مقدس افزود: امروز برخی از برنامه و سرمایه برای اداره امور و مدیریت کشور سخن می‌گویند؛ حال آنکه ما نباید از ارزش‌ها، روش‌ها و رویکردهایی که در دفاع مقدس و با کوشش جوانان غیوری چون متوسلیان‌ها و صالحی‌ها که موجب پیشبرد شگفت‌انگیز مدیریت جنگ و پیروزی در دفاع مقدس شد، غافل شویم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب در دوران دفاع مقدس ضمن برشمردن ویژگی‌های شخصیتی فرماندهان دفاع مقدس مبنی بر مسئولیت‌پذیری و تکلیف‌شناسی آنان، با اشاره به توان جوانان امروز کشور گفت: جوانانی چون باکری‌ها، همت‌ها و متوسلیان‌ها در کشور هستند که باید محیط شکوفایی برای آنها فراهم شود.
رضایی با یادآوری روحیه و فرهنگ نقد، خلاقیت و نوآوری در میان فرماندهان دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس به‌رغم وجود فضای نقد و تکثر آرا، ارزش‌های برادری و فداکاری، حافظ انسجام نیروها بود اما امروز شاهد کمرنگ شدن این ارزش‌ها هستیم.
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: تکثر برای وحدت است و رقابت برای پیشرفت؛ نقد برای اصلاح است ولی شخص‌گرایی موجب تبدیل تکثر و رقابت به نزاع و در نهایت عقب‌ماندگی کشور می‌شود.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره، خاطرنشان کرد: الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه که در سراسر جهان نامش بر سر زبان‌هاست قابل تسری به سایر بخش‌هاست و پژوهشگران با بررسی این موضوع و استحصال ضعف‌ها و قوت‌های این الگو می‌توانند دلایل عدم الگوپذیریِ سایر بخش‌ها را علت‌یابی و آسیب‌شناسی کرده و بابِ الگوگیری از این شیوه مدیریتی در سایر بخش‌ها را باز کنند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.