stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 21 August , 2024
  • کد خبر : 478181
  • 31 مرداد 1403 - 17:53
1

اقامت مجروحان پاکستانی در هتلی در یزد/ هماهنگی برای انتقال فوت‌شدگان به پاکستان

اقامت مجروحان پاکستانی در هتلی در یزد/ هماهنگی برای انتقال فوت‌شدگان به پاکستان

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تسلیت و ابراز تاسف از اتفاق رخ داده برای اتوبوس زائران پاکستانی اربعین حسینی که منجر به فوت ۲۸ نفر زائر و مصدومیت سایرین شد، گفت: هماهنگی‌های لازم با سفارت پاکستان در تهران در حال انجام است تا اجساد فوت‌شدگان به پاکستان منتقل شود.

قلم | qalamna.ir :

اتوبوس حامل زائران اربعین سه‌شنبه شب از پاکستان به سمت مرز در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد نقص فنی در ترمز اتوبوس در منطقه دهشیر ابرکوه واژگون و دچار آتش سوزی شد که در این حادثه ۲۸ نفر در دم جان باختند و ۲۳ نفر نیز مصدوم شدند.

«علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این حادثه، شب گذشته (سه‌شنبه شب) رخ داده است، ادامه داد: خودرو حامل این زائران، پاکستانی بوده است.

این مقام مسئول در وزارت خارجه همچنین با بیان اینکه نماینده سرکنسولگری پاکستان در سیستان و بلوچستان برای پیگیری این موضوع عازم یزد شده است، گفت: دفاتر وزارت خارجه در استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان، استانداری، هلال احمر، فراجا و سایر نهادها از لحظه نخست در حال پیگیری هستند و تعدادی از مجروحان این حادثه ترخیص شده‌اند و در هتلی در یزد اقامت دارند.

زائران پاکستانی می‌بایست با وسایل حمل و نقل پاکستانی تا مرز چذابه بروند

او افزود: هماهنگی‌های لازم بین مقامات ایران و پاکستان در حال انجام است که پیکرهای فوت‌شدگان به پاکستان منتقل شود.

محمودی اظهار کرد: در این حادثه ۱۷ مرد و ۱۱ زن فوت شده‌اند.  

این مقام مسئول در وزارت خارجه همچنین گفت: بر اساس توافق انجام شده در اربعین امسال زائران پاکستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می‌بایست با وسایل حمل و نقل پاکستانی تا مرز چذابه بروند و و از آنجا به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم عراق شوند.

اقامت مجروحان پاکستانی در هتلی در یزد/ هماهنگی برای انتقال فوت شدگان به پاکستان
واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در یزد

در پی وقوع این حادثه، «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهور نیز در گفت‌وگو با استاندار یزد، ضمن پیگیری فرآیند درمان مجروحان این حادثه، علل این اتفاق را جویا شد و بر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به آسیب‌دیدگان حادثه واژگونی اتوبوس تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ با خانواده جانباختگان اظهار همدردی کرد.

در این تماس تلفنی «مهران فاطمی» استاندار یزد، ضمن تشریح علت، زمان و مکان وقوع حادثه از بسیج امکانات و ظرفیت های درمانی استان برای مداوا و اسکان موقت مجروحان خبر داد.

او همچنین از هماهنگی های صورت گرفته از سوی وزارت کشور و وزارت امور خارجه برای انتقال جانباختگان و همچنین مصدومان پس از مداوا خبر داد.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز صبح چهارشنبه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در ارتباط با این حادثه نوشت: « کشته و مجروح شدن جمعی از زائران عزیز پاکستانی در نتیجه واژگونی اتوبوس حامل آنان، موجب تأسف و تأثر عمیق ما گردید».

او همچنین نوشت: «با دولت همسایه و برادر پاکستان و خانواده‌های داغدیده صمیمانه ابراز همدردی می‌کنیم و از خداوند برای درگذشتگان علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نمائیم. مراجع و نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران با جدیت مشغول ادامه فعالیت‌های امدادی، خدماتی و درمانی هستند.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.