stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 11 October , 2024
  • کد خبر : 121463
  • 21 اردیبهشت 1399 - 13:03
2
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد؛

راه‌اندازی دپارتمان آموزش الکترونیک

راه‌اندازی دپارتمان آموزش الکترونیک
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: به علت امکان ادامه داربودن بحران ویروس کرونا و یا اتفاق‌های مشابه، دپارتمان مخصوص تولید محتوی تحت عنوان دپارتمان آموزش الکترونیک را در چند روز آینده راه‌اندازی می‌کنیم.
قلم | qalamna.ir :

آرش اخوان، با اشاره به روند فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در زمان کرونا اظهار داشت: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از جاهایی که تاکید بر عدم فعالیت آن شده است کلاس‌های آموزشی است و در این راستا در آموزش فنی‌ و حرفه‌ای، کلاس‌ها به صورت فیزیکی تعطیل شد و مباحث تئوری در بستر مجازی جلو می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر یک شیوه‌نامه با رعایت فاصله‌گذاری برای بحث بازگشایی دوباره کارگاه‌ها آماده کرده و به ستاد کرونا استان داده‌ایم که هر وقت مصوب شد بتوانیم برای بازگشایی کارگاه‌های دولتی و یا خصوصی اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد: ظرفیت پذیرش بسته به کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف، متفاوت است اما حداقل نصف یا کمتر می‌شود، حدود ۵ کار‌آموز که با رعایت پورتکل‌های بهداشتی بتوانند از کلاس‌ها استفاده کنند.

وی در مورد تولید کالاهای بیمارستانی توسط مراکز و آموزشگاه‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای بیان کرد: برای کمک به ستاد کرونا بخشی از ظرفیت آموزشگاه‌ها و مراکز درمان را که خدمات خیاطی داشتند برای تهیه ماسک‌های بهداشتی، گان و پوشش سر با استفاده از پارچه‌های تولید شده در مراکز نساجی خودمان اختصاص دادیم و در این راستا تعداد زیادی کالا تولید و به پرسنل بهداشتی و بیمارستان‌ها تقدیم شد.

اخوان از راه‌اندازی دپارتمانی در راستا آموزش الکترونیک خبرداد و تصریح کرد: به علت امکان ادامه داربودن این بحران و یا اتفاق‌های مشابه، دپارتمان مخصوص تولید محتوی تحت عنوان دپارتمان آموزش الکترونیک را در چند روز آینده راه‌اندازی کرده و تیمی را به طور ویژه برای آموزش‌های مجازی اختصاص داده‌ایم.

وی گفت: کرونا با وجود اینکه مشکل‌ساز است، می‌تواند فرصت‌هایی را نیز برای استفاده به وجود آورد و در این راستا مطلبی را آماده و به سازمان هم پیشنهاد کرده‌ایم که در این بحران کرونا بتوانیم استفاده حداکثری را داشته باشیم و آموزش‌های مجازی به طور جدی‌تر پیگیری شده و در این عرصه بتوانیم حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمان کرونا به جای ضرر پیشرفت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تیم کارشناسی برای شناسایی بسته‌های پیشنهادی متناسب با دوران پس از کرونا تشکیل دادیم تا مشخص شود که در این بحران کرونا و پس از آن در چه زمینه‌هایی می‌توانیم قوی‌تر عمل کنیم و مردم را در این راستا آموزش دهیم؛ مثل تجارت‌های الکترونیک و مشاغلی که به صورت مجازی ارائه شدند و در این زمان به جای ضرر توانستند موثر واقع شوند.

وی در مورد اجرای طرح آموزش دوگانه در اصفهان اظهار داشت: داستانی را به عنوان طرح آموزش دوگانه در حدود یک سال و نیم پیش در اصفهان و برای نخستین‌بار در کشور اجرا کردیم و این نوع آموزش چون از ظرفیت اصناف استفاده می‌کند در کنار آموزش مجازی که در حال گسترش است، خیلی می‌تواند در کار مردم موفق باشد. چرا که در هر واحد صنفی فقط یک نفر آموزش می‌بیند و چون در سطح شهر افراد پخش می‌شوند مشکل ازدحام جمعیت نیز وجود ندارد که نگران شیوع بیماری باشیم.

اخوان با اشاره به تاثیرات مثبت آموزش دوگانه در دوران کرونا گفت: چنانچه در راستای آموزش دوگانه بتوانیم بیشتر فعالیت داشته باشیم قطعا به آموزش ‌هایمان لطمه نمی‌خورد و ترکیبی از آموزش الکترونیک و آموزش دوگانه را برای زمان پسا کرونا پیشنهاد داده‌ایم و نیز برخی از رشته‌های نوین هم که در این زمان و پس از کرونا می‌توانند موفق تر عمل کنند را به عنوان برنامه آموزشی در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه دومین اولویت سرمایه‌گذاری استان در سال گذشته صنعت پوشاک اعلام شد، تصریح کرد: در صنف نساجی و پوشاک یک برنامه بزرگ را تعریف کردیم که شامل صلاحیت حرفه‌ای و آموزش دوگانه است و ما برای این اولویت در استان اصفهان برنامه بسیار ویژه‌ای چیده‌ایم تا شاهد تحول بزرگی در صنعت نساجی و پوشاک استان باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه یکی از نیازهای جدی استان و کشور بررسی و آموزش بیشتر مباحث مد و لباس است، گفت: یکی از مباحثی که برای دوره‌های پس از کرونا در حال طراحی است، تشکیل یک اکیپ ویژه‌ برای مسائل مربوط به مد و لباس است که ظرف یک ماه آینده دوره‌های آموزشی مربوطه را به محض بازگشایی کلاس‌ها شروع می‌کنیم تا با جدیت در بحث مد و لباس کار کرده و بتوانیم افراد متخصصی را در بحث طراحی مد با اولویت پوشاک و سپس طراحی محصول برای اصناف مختلف داشته باشیم تا بتوانند طراحان و نیازسنجی بهتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال صنایع دستی ما نیازمند بازنگری است که از هنر ایرانی چیزهای جدیدی تولید شود تا بیشتر مورد استقبال قرار گیرد و این نیازمند افراد خلاق برای طراحی است و ما این دوره‌ها را در برنامه خود داریم.

اخوان با اشاره به دیگر مسائل برنامه‌ریزی شده توسط آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در مباحث کارآفرینی و هدایت افراد به مشاغل ویژه، جدی‌تر برنامه‌ریزی می‌شود و مباحثی مانند تجارت الکترونیک که در دستور کار است پررنگ‌تر می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.