stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 227808
  • 04 بهمن 1399 - 21:40
2

چرا دیوید فینچر از فیلم جوکر متنفر است؟

چرا دیوید فینچر از فیلم جوکر متنفر است؟

فینچر می‌گوید فیلم جوکر او را به یاد باشگاه مشت‌زنی انداخته که در سال ۱۹۹۸ استودیوی فاکس قرن بیستم ابتدا با ساخته شدنش مخالفت می‌کرد. این فیلمساز در رابطه با اکران‌های آزمایشی می‌گوید: دیدگاه عمومی سران استودیو پس از [اکران‌های آزمایشی]این بود که کارمان ساخته است. اینکه آن فیلم در سال ۱۹۹۹ ساخته شد هنوز از نظر من یک معجزه است.

قلم | qalamna.ir :
فیلم جوکر
فرادید| شاید کمتر کسی باشد که فیلم جوکر را ندیده باشد. فیلمی که سال گذشته لحظه‌های طلایی را برای بازیگر اصلی‌اش واکین فینیکس رقم زد و سر و صدای زیادی هم در میان مخاطبانش به پا کرد. اما به همان اندازه که طرفداران زیادی داشت به همان میزان هم افرادی بودند که از دیدن فیلم لذت نبردند و این فیلم را به لحاظ محتوایی فاقد کیفیت و ترکیبی از چند فیلم معروف و محبوب قرن دانستند. یکی از معروف‌ترین منتقدان این فیلم دیوید فینچر، کارگردان مشهور و کاربلد دنیای سینما است.

فرادید، فینچر جوکر با بازی واکین فینیکس را ترکیبی از راننده تاکسی و سلطان کمدی و موفقیت آن را به باشگاه مشت‌زنی شبیه می‌داند. فیلم جوکر پس از اکران کسب شیر طلایی در جشنواره‌ی ونیز سال گذشته، رکوردشکنی در افتتاحیه عمومی اکتبر، و کسب چندین اسکار از جمله جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد برای “واکین فینیکس”، دست کم تا یک یا دو دهه‌ی آینده در محافل سینمایی جای خواهد داشت. تاد فیلیپس کارگردان این فیلم در عین اینکه هواداران کتاب‌های مصور را تا حد زیادی راضی کرد، تمجید منتقدین بسیاری را هم برانگیخت.

اما دیوید فینچر کارگردان فیلم منک به تازگی در مصاحبه با تلگراف به انتقاد از جوکر پرداخته و می‌گوید آن فیلم همچون باشگاه مشت‌زنی او ریسکی بود که جواب داد.

فینچر می‌گوید: هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که جوکر حتی پرفروش‌تر از شوالیه تاریکی شود که خود فیلمی عظیم بود. فیلم شوالیه تاریکی در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱ میلیون دلار فروخت، اما “جوکر” رکورد آن فیلم را شکست.

این کارگردان در ادامه جوکر فیلیپس را ترکیبی از دو فیلم کلاسیک مارتین اسکورسیزی می‌داند که در آن‌ها به شخصیت‌هایی با بیماری روانی پرداخته شده، اما لغزش‌هایی داشته است. فینچر می‌گوید: تصور نمی‌کنم کسی این داستان را ببیند و با خود فکر کند که بله، بیایید تراویس بیکل شخصیت راننده تاکسی و روپرت پاپکین شخصیت سلطان کمدی را برداریم – دو شخصیتی که هر دو به رابرت دنیرو سپرده شد و او در جوکر هم ظاهر می‌شود – و بعد آن‌ها را در هم بیامیزیم، سپس او را در فیلمی که به بیماری روانی خیانت می‌کند بیندازیم، و بعد برویم یک میلیارد دلار پول پارو کنیم.

فینچر می‌گوید جوکر او را به یاد باشگاه مشت‌زنی انداخته که در سال ۱۹۹۸ استودیوی فاکس قرن بیستم ابتدا با ساخته شدنش مخالفت می‌کرد. این فیلمساز در رابطه با اکران‌های آزمایشی می‌گوید: دیدگاه عمومی سران استودیو پس از [اکران‌های آزمایشی]این بود که کارمان ساخته است. اینکه آن فیلم در سال ۱۹۹۹ ساخته شد هنوز از نظر من یک معجزه است.

فینچر در مصاحبه با تلگراف به موضوعات دیگری از جمله فیلم منهتن، وودی آلن هم می‌پردازد و آن را فیلمی توصیف می‌کند که با گذر زمان به‌شکلی باورنکردنی لکه‌دار شده. او سپس فاش می‌کند که به تولید سریالی در مورد فرهنگ تحریم فکر می‌کند: در ذاتش سریالی است پیرامون اینکه ما در جامعه‌ی مدرن چگونه عذرخواهی را می‌سنجیم. اگر یک عذرخواهی حقیقتاً خالصانه انجام دهید و هیچ‌کس آن را باور نکند، آیا اصلاً عذرخواهی کرده‌اید؟ مفهوم نگران‌کننده‌ای است. اما در زمانه‌ای نگران‌کننده زندگی می‌کنیم.

چرا دیوید فینچر از جوکر متنفر است؟دیوید اندرو لئو فینچر فیلمساز، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. فینچر، دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی برای درام عاشقانه و فانتری مورد عجیب بنجامین باتن و فیلم زندگی‌نامه‌ای شبکه اجتماعی را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین برای فیلم شبکه اجتماعی، گلدن گلوب بهترین کارگردانی و جایزه بفتای بهترین کارگردان را دریافت نمود. دیوید فینچر به خاطر کارگردانی درام روان‌شناختی هفت و باشگاه مبارزه، همچنین درام معمایی بازی، زودیاک و دختر گم‌شده شهرتی بین‌المللی دارد. او همچنین نقشی محوری در تولید و ساخت سریال آمریکایی بسیار تحسین شده خانه پوشالی داشته‌است.
بهترین بازیگر در نقش جوکر
جوکر یکی از شخصیت‌های منفی دنیای دی سی و بتمن است که توسط بیل فینگر، باب کین و جری رابینسون خلق شده و برای اولین بار در اولین شماره کتاب کمیک بتمن با عنوان بتمن در سال ۱۹۴۰ ظاهر شد. او از آن زمان تا کنون تبدیل به یکی از شخصیت‌های نمادین کمیک بوکی شده و در آثار تلویزیونی و سینمایی بسیاری ظاهر شده است.
بازیگر نقش جوکرجوکر با هنرپیشگی بازیگران مختلفی در مجموعه فیلم‌ها و سریال‌های مختلف حضور داشته است.
بازیگرانی همچون سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر، جرد لتو و واکین فینیکس در طول این سال‌ها نقش این دلقک ترسناک را در فیلم‌های سینمایی مختلف بازی کرده‌اند. اما تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند حق این شخصیت را ادا کنند و نقشی ماندگار را از خود به جا بگذارند.
 
در فیلم شوالیه تاریکی دومین فیلم از سه گانه بتمن ساخته کریستوفر نولان شاهد جوکر با هنرپیشگی هیث لجر هستیم که چند ماه پس از اتمام فیلمبرداری فیلم و ۶ ماه قبل از اکران آن، به دلیل استفاده همزمان از چندین دارو جان خود را از دست داد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های آن دهه و یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران شناخته می‌شود. شوالیه تاریکی در ۹ زمینه نامزد دریافت جایزه اسکار شد که علاوه بر بردن جایزه بهترین ویرایش صدا، هیث لجر بعد از مرگش جایزه بهترین بازیگر مکمل را از آن خود کرد. بسیاری از کارشناسان و طرفداران، بازی لجر در نقش جوکر را بهترین شخصیت‌پردازی و اجرای نقش در میان تمامی فیلم‌های جوکر می‌دانند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.