ایسنا؛ دکتر مجتبی صدیقی در نشست مجازی و سراسری معاونان دانشجویی دانشگاههای کشور گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه می کردند ولی با توسعه ابزارهای دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به ۱۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به مزایای ارایه خدمات به صورت آنلاین همانند سرعت بیشتر، شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینه ها گفت: صدور گواهی ها و مدارک تحصیلی در بستر سامانه های مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش می دهد .
دکتر صدیقی به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزه های مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان ، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تاکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمارها به برنامه ریزی بهتر کمک می کند.
روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی با تاکید به تاثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامه های زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاهها زمینه حضور دانشجویان دارای واحد های عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان نامه را در دانشگاه تدوین کنند.
صدیقی گفت: الکترونیکی شدن خدمات سازمان امور دانشجویان در قالب سامانه سجاد، سهولت در پیگیری و سرعت در خدمات رسانی به دانشجویان، دانش آموختگان و سایر دریافت کنندگان خدمت از این سازمان را به دنبال داشته است.
رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ پروتکل های بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانسته و تاکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روانشناختی و آموزش های پیشگیرانه استفاده شود.
دکتر صدیقی گفت: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاهی به صورت مجازی ارایه می شود معاونان دانشجویی با معاونان آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابی های درسی با نهایت صحت و سلامت انجام شود و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.
انتهای پیام