stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 392580
  • 24 شهریور 1400 - 19:52
1

افزایش ۴۴ درصدی ظرفیت تولید سرم در شرکت داروسازی ثامن مشهد

افزایش ۴۴ درصدی ظرفیت تولید سرم در شرکت داروسازی ثامن مشهد
خراسان رضوی- مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در مشهد گفت: این شرکت طی یک ماه اخیر ظرفیت تولید انواع سرم بطری و کیسه‌ای‌ خود را با افزایش ۴۴ درصدی از حدود سه میلیون به حدود ۴.۵ میلیون عدد در ماه افزایش داده است.
قلم | qalamna.ir :

مجید طبسی افزود: پس از صدور دستور هشت ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی در ۱۹ مرداد امسال برای بسیج بخش‌های مختلف این آستان مقدس به‌ منظور کمک به نظام سلامت کشور و حمایت از بیماران کرونایی، شرکت داروسازی ثامن افزایش ظرفیت تولید سرم را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: شرکت ثامن علاوه بر افزایش ظرفیت تولید سرم‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ سی.سی، یک محصول سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی.‌سی را که حجم کمتری دارد و برای بیماران کرونایی مناسب‌تر است نیز تولید کرد که می‌تواند برای تمامی بیماران کرونایی‌ به خصوص بیماران نیازمند تزریق رمدسیویر، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: تولید این محصول مورد تقدیر سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر آن، فرآیند خرید دستگاه جدید با ظرفیت تولید حدود ۲ میلیون انواع سرم بطری در ماه در دستور کار قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده، نصب و راه‌اندازی شود.

طبسی ادامه داد: اهدای ۱۰۰ هزار عدد سرم شامل ۴۰ هزار عدد سرم سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی.‌سی و ۶۰ هزار عدد انواع سرم‌های نیم لیتری قندی و نمکی به بیمارستان‌های دولتی مشهد، یکی دیگر از اقدامات این شرکت دارویی در ماه گذشته بود.

شرکت داروسازی ثامن مشهد از شرکتهای زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است که در سال ۱۳۶۳ تاسیس و عملیات اجرایی ساخت آن از سال ۱۳۶۵ آغاز شد و نخستین خط تولیدی آن در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسید.

این شرکت در زمینه تولید محلولهای استریل تزریقی و شستشو، دیالیز صفاقی و خونی، فرآورده های بیوتکنولوژی و دیگر فرآورده‌های طبی فعالیت می‌کند.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.