stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 104047
  • 24 فروردین 1399 - 10:58
1
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط استان خبر داد:

شناسایی ۱۲۵ تخلف شکار در سال گذشته

شناسایی ۱۲۵ تخلف شکار در سال گذشته
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط استان اظهار کرد: محیط بانان سال گذشته در گشت و پایش های مستمر در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان، ۱۲۵ تخلف شکار را شناسایی و ۲۱۳ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.
قلم | qalamna.ir :

مرتضی جمشیدیان، اظهار کرد: محیط بانان سال گذشته در گشت و پایش های مستمر در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان، ۱۲۵ تخلف شکار را شناسایی و ۲۱۳ شکارچی غیرمجاز  دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در یک سال گذشته، ۴۵ مورد اقدام به شکار غیرمجاز را نیز متوقف کردند.

جمشیدیان افزود: از این شکارچیان ۳۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۵۸ قبضه سلاح مجاز، پنج قبضه سلاح جنگی و یک هزار و ۶۷۱ انواع ادوات و وسایل شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ۸۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان در سال ۹۸، افزود: زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان بیشترین موارد تخلف سال گذشته بود که ۳۳۷ پرنده شامل ۲۲۸ سهره طلایی، پنج بلدرچین و چهار کبک زنده گیری و در ۹۵ مورد انواع پرندگان شکار شدند.
 
وی افزود: شکار پستانداران با ۷۴ مورد نسبت به صید و شکار آبزیان و پرندگان در سال ۹۸ کمتر بوده است که شامل ۲۱ راس کَل، ۱۳ راس قوچ، ۱۹ راس آهو، هفت سر خرگوش، هفت راس بز، چهار راس گزار، دو راس میش و یک سرتشی است.

جمشیدیان اضافه کرد: سال ۹۸، ۹ مورد زنده گیری پستانداران از جمله سه سنجاب، سه خارپشت، یک راس آهو، یک راس میش و یک راس بز و یک مورد زنده گیری خزندگان( مار آبی) ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط استان به هشت مورد خرید و فروش زنده و غیر زنده حیات وحش از جمله پنج کبک، دو بال فلامینگو در یک سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: خرید و فروش حیات وحش ممنوع است با با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.

هشتگ: , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.