stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 104120
  • 24 فروردین 1399 - 11:27
1
در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان طراحی شد؛

دوربین اندازه گیری درجه حرارت بدن

دوربین اندازه گیری درجه حرارت بدن
یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جهت مقابله با کروناویروس دوربینی با قابلیت اندازه‌گیری درجه حرارت بدن طراحی کرده است.
قلم | qalamna.ir :

این روزها همه شرکت های برتر جهان با بهره‌گیری از حرفه یا علم خود با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند. یکی از مواردی که می‌تواند در ابتدایی ترین مرحله مقابله با کرونا کمک کند، اندازه‌گیری درجه حرارت بدن افراد، به ویژه در مکان‌های شلوغ و پر خطر است. یکی از شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به تازگی دوربین اندازه‌گیری درجه حرارت بدن را طراحی کرده که برای کاهش ریسک انتقال بیماری‌های‌ ویروسی و مبارزه با کرونا ویروس بکار می‌رود. برای آگاهی بیشتر از خدمات این محصول و کاربری آن با احمدرضا سوادکوهی، مدیر تولید شرکت نیک اندیشان نوآور اینترنت اشیاء۱۴۰۰، گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

محصول جدید با استفاده از کدام تکنولوژی درجه حرارت بدن افراد را اندازه‌گیری می‌کند؟

نام این محصول دوربین اندازه گیر درجه حرارت بدن است و با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز، درجه حرارت بدن افراد را در کمتر از یک ثانیه و از فاصله ۶۰ سانتی‌متری اندازه‌گیری و روی صفحه نمایش خود نشان می‌دهد؛ دقت بالای اندازه‌گیری و کالیبره شدن اتوماتیک در محیط‌های‌ مختلف، از بارزترین ویژگی‌های این دوربین است.

چه ویژگی‌هایی در این محصول وجود دارد که به مبارزه با کروناویروس کمک خواهد کرد؟

نصب سریع و نبود نیاز به اپراتور جهت استفاده از این دوربین جهت اندازه‌گیری تب‌، باعث بالا رفتن ضریب  اطمینان و کاهش ریسک انتقال بیماری‌های‌ ویروسی و کرونا ویروس جدید خواهد شد.

 نحوه عملکرد این نوع دوربین‌ها چگونه است؟

 این دوربین به هیچ سخت افزار و نرم افزار جانبی نیاز ندارد و  علاوه بر نمایش‌ درجه تب‌ روی نمایشگر خود، دارای دو نشانگر سبز و قرمز است و در صورتی که تب‌ فرد از ۳۸ درجه بالاتر باشد، نشانگر قرمز به همراه بوق ممتد روشن می‌شود و اگر  تب فرد پایین‌تر از این عدد باشد، نشانگر سبز روشن خواهد شد که البته این عدد نیز قابل تنظیم است؛ این دوربین می‌تواند با اتصال به گیت ورود، مانع عبور افراد با تب بالا از گیت شود.

آیا این دوربین‌ها قابلیت حمل برای بهره‌گیری در فضاهای باز را نیز دارد؟

بله، از آنجایی که دوربین جدید قابلیت اتصال به باتری‌ و فندکی خودرو را دارد، می‌توان از آن در جاده‌ها و فضاهای باز به صورت پرتابل با فریم قابل‌ حمل نیز استفاده کرد. بدنه محکم آلومینیومی و آزادی چرخش در زوایای‌ مختلف نیز از سایر ویژگی‌های این دوربین‌ها است.

عملکرد دوربین‌ها بعد از تشخیص تب در افراد چیست؟

 هر کس که تب داشته باشد، توسط دوربین‌ها تشخیص داده خواهد شد؛ در این صورت دوربین‌ها بلافاصله آژیر می‌زنند و  افراد مسئول مانند حراست، نگهبان و … باید برای کنترل فردی که تب دارد، اقدام کرده و از ورود او جلوگیری کنند.

آیا این دوربین‌ها از تب سنج‌های غیر تماسی کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر است؟

بله، دوربین‌های اندازه‌گیری درجه حرارت بدن در حقیقت نمونه کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر تب سنج‌های غیر تماسی است؛ این نمونه ابتدا به صورت خیلی حرفه‌ای ساخته شد، چرا که نیاز اساسی کشور مخصوصاً صنایع، ارگان و پادگان‌ها بیشتر روی این نوع دوربین متمرکز است.

این محصول چه زمانی به تولید انبوه رسید؟

مراحل ساخت نمونه اولیه‌ این دوربین اسفند ماه ۹۸ آغاز شد و در اواخر اسفند ماه نمونه اولیه‌ آن تکمیل شد. اوایل فروردین و اواسط تعطیلات نوروز نیز تولید انبوه این محصول شروع شد.

دوربین‌های اندازه‌گیری درجه حرارت بدن در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

 این دوربین‌ها را می‌توان در مکان‌های شلوغ مانند  بانک‌ها، پادگان‌ها، مراکز و اماکن مذهبی، فرودگاه‌ها، عوارضی جاده‌ها، پلیس‌راه‌ها، بنادر مسافری، ایستگاه‌های قطار، ورودی بانک‌ها، درب ورودی درمانگاه‌ها و مطب‌ها، ورودی ادارات دولتی و دفاتر خدمت‌رسانی عمومی، سالن‌های پیرایش و آرایش، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های مواد غذایی و … استفاده کرد. همچنین تمام صنایع، کارخانجات، تمام ارگان‌های دولتی و خصوصی که پرسنل آن‌ها از گیت ورود رد می‌شوند، می‌توانند این دوربین‌ها را نصب کنند و از ظرفیت عالی آن برای مبارزه با کروناویروس بهره بگیرند.

ظرفیت تولید شرکت برای این دوربین‌ها در ماه چقدر است؟

 اکنون ظرفیت تولید شرکت هزار عدد دوربین در ماه است که از اردیبهشت ماه ظرفیت تولید را بیشتر خواهیم کرد؛ ما تاکنون با چند بانک برای نصب دوربین‌های درجه حرارت قرارداد بسته‌ایم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.