stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 104243
  • 24 فروردین 1399 - 12:43
1
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

خسارت به ۱۴۵ واحد مسکونی استان اصفهان در پی بارندگی‌های اخیر

خسارت به ۱۴۵ واحد مسکونی استان اصفهان در پی بارندگی‌های اخیر
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر بارندگی و وزش باد، خساراتی به ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی، ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راه‌ها و تعداد ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی در مناطق شمال، غرب و شرق استان اصفهان وارد شد.
قلم | qalamna.ir :

منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه ۲۴ فروردین ماه در سطح استان اصفهان به خصوص در مناطق شمال، شرق و مرکزی و شهرهای خور و بیابانک، اردستان، نائین و نطنز و پیش‌بینی بارش باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید، تگرگ، مدیریت بحران به تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان اصفهان در راستای پیشگیری از حوادث اعلام آماده‌باش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزارع و باغات سازه‌های گلخانه‌ای، افزود: تابلوها و داربست‌ها در برابر باد شدید، باران و تگرگ، لایروبی کانال‌ها و زهکش مزارع و باغات و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی و دره‌ها و شیب کوه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ۳۴۰ اکیپ امدادی متشکل از عوامل امدادی مدیریت بحران فرمانداری‌ها، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، هلال احمر، راهداری، پلیس، فوریت‌های پزشکی، امداد خودرو و آتش‌نشانی در آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش ادامه داد: بر اثر بارش‌های رگباری باران، تگرگ، وزش باد و افت دما در سه روز گذشته ناشی از فعالیت سامانه بارشی، بیشترین بارش‌ها در شمال، غرب و شرق استان اصفهان به وقوع پیوست، که روز گذشته سمیرم ۱۹، فریدون‌شهر ۱۶، نطنز ۱۲، کاشان ۹، گلپایگان ۹ ، خوانسار ۸ و میمه ۶ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: بر اثر بارندگی و وزش باد، خساراتی به ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی، ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راه‌ها و تعداد ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی در مناطق شمال، غرب و شرق استان اصفهان وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: جمع بارش‌ها در ایستگاه کوهرنگ از اول مهر ماه سال گذشته تاکنون هزار و ۶۰ میلی‌متر با ۴۸ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل و میزان حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر ۴۹۵ میلیون متر مکعب است.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.