stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 104265
  • 24 فروردین 1399 - 12:48
3

“آمریکا و اسرائیل در آستانه توافق بر سر نقشه الحاق کرانه باختری هستند”

“آمریکا و اسرائیل در آستانه توافق بر سر نقشه الحاق کرانه باختری هستند”

سازمان آزادی‌بخش فلسطین فاش کرد، در روزهایی که جهان سرگرم بحران کروناست، آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه توافق بر سر نقشه مناطقی در کرانه باختری برای الحاق به اراضی اشغالی هستند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در گزارش هفتگی دفتر ملی دفاع از سرزمین و مبارزه با شهرک‌سازی‌ها وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) درباره شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی‌ها آمده است: این روزها یک تیم آمریکایی-اسرائیلی در تلاش برای تدوین نقشه‌های مناطقی در کرانه باختری است که به اراضی اشغالی ضمیمه خواهند شد.

این دفتر در گزارش خود به نقل از “عیر عمیم”، انجمن حقوقی اسرائیلی آورد: تل‌آویو با حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از بحران شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و در میان بی‌توجهی منطقه و جهان به این مساله، برای عملیات الحاق آماده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، رژیم صهیونیستی همچنان طرح‌های ساخت‌وساز خود در مناطق استراتژیک داخل کرانه باختری و قدس را اجرا کرده و به توسعه شهرک‌ها با هدف ایجاد شرایطی جدید که تغییر آن در آینده دشوار است، ادامه می‌دهد.

همچنین در گزارش یاد شده آمده است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی که به تازگی با داوود الحیانی، رئیس شورای شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری داشت، نسبت به تصویب حاکمیت این رژیم بر دره اردن و شمال بحر المیت و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی ظرف چند ماه آتی متعهد شد.

کمیته مشترک آمریکا-اسرائیل از فوریه گذشته با توطئه آمریکا در به رسمیت شناختن الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی،  بر روی تدوین نقشه‌های آن کار می‌کند.

به گفته مسؤولان فلسطینی، بر اساس طرح صلح ادعایی آمریکا معروف به معامله قرن، رژیم صهیونیستی ۳۰ تا ۴۰ درصد از مساحت کرانه باختری از جمله کل قدس شرقی را به اراضی تحت اشغال خود ضمیمه خواهد کرد.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف نیز نسبت به پیامدهای تصمیم تل‌آویو برای الحاق زمین‌های فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی بر امنیت و ثبات منطقه و روند صلح هشدار داد.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نیز در گفت‌وگوی تلفنی با ژان اسلبورن، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه لوکزامبورگ نسبت به عواقب تصمیم تل‌آویو در الحاق اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری به اراضی اشغالی برای امنیت و ثبات منطقه و روند صلح که با اقدامات یک جانبه مسؤولان اسرائیلی ضعیف شده، هشدار داد.

عریقات در این تماس تلفنی اظهار کرد: مسؤولان رژیم اشغالگر بدون هیچ بازدارنده‌ای به توسعه شهرک‌ها ادامه داده و تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به مساله فلسطین و توقف شهرک‌سازی‌ها را نادیده می‌گیرند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف در ادامه از تصمیم اتحادیه اروپا برای ارائه بسته حمایتی به فلسطین که شامل کمک‌های بشردوستانه بوده و به منزله تعامل مثبتی با طرح مدیریت مبارزه با کروناست، تقدیر و تشکر کرد.

پیشتر اتحادیه اروپا اعلام کرده بود بسته حمایتی به ارزش حدود ۷۱ میلیون یورو را به مقابله با کرونا در فلسطین اختصاص می‌دهد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تدابیر پیشگیرانه‌ای که دولت فلسطین برای مبارزه با کرونا در پیش گرفته تاکید کرد که چالش‌های اجرای طرح مبارزه با کرونا در فلسطین از جمله محدودیت‌های اعمال شده بر رفت‌وآمد فلسطینی‌ها و چالش‌های پیچیده در نوار غزه تحت محاصره را درک می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.