stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 105305
  • 25 فروردین 1399 - 13:00
1
فرماندۀ یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان :

هیچ بنای تاریخی بدون محافظ در روزهای کرونایی اصفهان نیست

هیچ بنای تاریخی بدون محافظ در روزهای کرونایی اصفهان نیست
فرماندۀ یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: زمانی که دستور فعالیت یک‌سوم نیروها صادر شد ما نیز لوحۀ جدیدی برای یگان حفاظت نوشتیم، اما بنایی را در اصفهان نداشتیم که بدون مراقب و محافظ باشد.
قلم | qalamna.ir :

شیوع ویروس کرونا باب میل هیچ‌کس اگر نباشد، باب میل تخریب‌گران میراث فرهنگی هست؛ به‌ویژه که این روزها اغلب دوستداران میراث فرهنگی نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و قادر به رصد اماکن تاریخی نیستند. فرماندۀ یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اما اطمینان می‌دهد که نیروهای این یگان با تمام قوا می‌کوشند از تخریب میراث زیر سایۀ کرونا جلوگیری کنند.

عبدالرضا عرب بافرانی اظهار کرد:  از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ که تمام بناهای تاریخی استان اصفهان تعطیل شد، یگان حفاظت میراث فرهنگی به‌صورت پیوسته و با شیفت بندی نیروها به بناهای تاریخی اصفهان و شهرستان‌ها سرکشی می‌کردند و زمانی که دستور فعالیت یک‌سوم نیروها صادر شد ما نیز لوحۀ جدیدی برای یگان حفاظت نوشتیم، اما بنایی را در اصفهان نداشتیم که بدون مراقب و محافظ باشد.

وی ادامه داد: اگر در گذشته برای بازار اصفهان یک گشت حفاظتی داشتیم، در حال حاضر دو گشت این مأموریت را بر عهده دارند و گشت‌های شهری که از پل‌ها و بناهای تاریخی بازدید می‌کنند نیز از یک به دو واحد ارتقا پیدا کرده است.

فرماندۀ یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه طی این مدت تخریبی در بناهای تاریخی استان اصفهان مشاهده نشده، گفت: در برخی از مناطق استان کشفیاتی مثل دستگاه‌های حفاری و… را هم داشته‌ایم و افرادی نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

عرب بافرانی تأکید کرد که یگان حفاظت میراث تحت هیچ شرایطی کار خود را تعطیل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی محرمانه است، خاطرنشان کرد: زمانی که بناهای تاریخی باز و در معرض بازدید گردشگر داخلی و خارجی بود، تعدادی از نیروهای یگان حفاظت در این بناها مستقر بودند، اما اکنون ‌که این بناها تعطیل است و بازدیدکننده‌ای نیست، از تمام توان برای حفاظت، مراقبت و کشفیات میراث فرهنگی استفاده می‌کنیم.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.