stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 106765
  • 27 فروردین 1399 - 14:32
1
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

ارزشیابی درستی در آموزش از راه دور انجام نمی‌شود

ارزشیابی درستی در آموزش از راه دور انجام نمی‌شود
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در آموزش از راه دور، بازدهی کم است و عنصر و مولفه اصلی بحث آموزش، یادگیری است و زمانی یادگیری محقق می‌شود که ارزشیابی درستی هم انجام شود.
قلم | qalamna.ir :

محمدجواد ابطحی در خصوص آموزش از راه دور و از طریق فضای مجازی به دانش آموزان، اظهار کرد: بحث آموزش از راه دور یا همان آموزش مجازی به دانش آموزان نقاط ضعف زیادی دارد که یکی از این نقاط ضعف این است که یادگیری در این شیوه خیلی کم حاصل می‌شود و به هیچ وجه نمی‌تواند جای آموزشِ حضوری را بگیرد، چرا که در یادگیری حضوری دانش آموز سر کلاس از معلم، سوال می‌پرسد و این سوال پرسیدن را بقیه دانش آموزان هم متوجه می‌شوند و در نتیجه تعامل بالا می‌رود و یادگیری بهتر محقق می‌شود.

وی افزود: بنابراین در آموزش از راه دور بازدهی کم است و عنصر و مولفه اصلی بحث آموزش، یادگیری است و زمانی یادگیری محقق می‌شود که ارزشیابی درستی هم انجام شود و در شیوه آموزش از راه دور ارزشیابی درستی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: به هر حال آموزش از راه دور در زمان اضطرار انجام می‌شود و بهتر از این است که دانش آموزان در منزل وقت خود را تلف کنند. در سال های آینده باید زیرساخت های آموزش از راه دور و از جمله بیشتر شدن سرعت اینترنت فراهم شود و در این صورت و فراهم شدن زیر ساخت‌ها می‌توان در تعطیلات نوروز و تابستان از شیوه آموزش مجازی بهره برد.

ابطحی تصریح کرد: اما نقطه قوت آموزش از راه دور این است که خانواده‌ها هم می‌توانند وقت بیشتری را با فرزندان خود باشند و در درس‌ها به فرزندان خود کمک کنند و به نوعی آرامش بهتری از نظر حفظ سلامتی دانش آموزان از این طریق در خانواده‌ها ایجاد می‌شود.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.