stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 111089
  • 01 اردیبهشت 1399 - 10:32
0
استاندار کرمانشاه:

برای جهش تولید نیازمند همکاری مراکز علمی و دانشگاهی هستیم/ فرآیند توسعه با همراهی و همدلی همه مردم تحقق می یابد

برای جهش تولید نیازمند همکاری مراکز علمی و دانشگاهی هستیم/ فرآیند توسعه با همراهی و همدلی همه مردم تحقق می یابد
استاندار کرمانشاه در دیدار با اعضای هیأت رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه رازی گفت: مراکز علمی با نقش آفرینی موثر می توانند هزینه های توسعه را کاهش و سرعت پیشرفت و تعالی استان را افزایش دهند.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در نشست هم اندیشی و گفت و گو با اساتید دانشگاه رازی از دغدغه مندی، دلسوزی و تعهد اساتید و نخبگان استان کرمانشاه برای تداوم مسیر پیشرفت این دیار تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: بیماری کرونا چالش ها و خسارت های زیادی را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده و در پساکرونا به همکاری مراکز دانشگاهی برای تدوین راه حل های کاهش آسیب های ناشی از این بیماری نیاز داریم.

وی افزود: هرچند در یک ماه گذشته با توجه به اهمیت ویژه حفظ سلامت مردم، برگزاری نشست ها و جلسات برای مقابله با کرونا اولویت داشت، اما امور مرتبط با نقشه راه توسعه استان در قالب اسناد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق تولید نیز با پیوست جهش تولید پیگیری و به این مهم اعتقاد و باور داریم در کنار مبارزه با کرونا باید اهداف برنامه ریزی شده را با جدیت پیگیری نماییم.

مقام ارشد استان با بیان اینکه برای مقابله با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نقشه راه مشخصی از شروع بحران تدوین و طراحی شد، گفت: به همین دلیل تاکنون با مشارکت مردم توانسته ایم اقدامات مهمی در کنترل این بیماری انجام دهیم اما این پایان راه نیست و همه اساتید دانشگاهی باید در ترغیب و تشویق مردم به تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ما را یاری دهند و با توجه به هویت علمی و دانشگاهی خود، مرجع آموزش و فرهنگ سازی نیز باشند.

بازوند در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تأمین اقلام بهداشتی در استان توضیح داد و گفت: خیلی از واحدهای تولیدی با تغییر خطوط تولید در کنار مراکز دانشگاهی برای تولید مواد ضدعفونی دست، سطح و ماسک پیشگام و پیشقدم شدند و خوشبختانه با کارجهادی امروز اعلام می کنیم که از لحاظ تأمین مواد ضدعفونی کاملاً بازار اشباع شده و در زمینه ماسک نیز در ۴۰ روز به تولید روزانه ۹۰ هزار رسیده ایم که ۵۰ درصد این تولید برای تأمین کادر بهداشت و درمان و بیمارستانها استفاده می شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خطر کرونا برطرف نشده و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار ضروری است، زیرا این بیماری قابل درمان نیست و باید با درایت و تصمیم گیری مناسب بحران را کنترل کنیم، البته در تحقق این مهم راهکار اصلی همان مشارکت گسترده و مطلوب مردم است.

وی در ادامه به موضوع انجام طرح غربالگری جدید پرداخت و هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال و قرنطینه فردی عنوان کرد و اذعان داشت: سال ۹۸ سال سخت و‌ پرتلاطمی بود که با سیل شروع و با کرونا پایان یافت و خسارت زیادی نیز دولت به دلیل این بحران متقبل شد، اما طرح تحول سلامت و گسترش سیستم های فناوری اطلاعات امروز به کمک مردم و دولت برای حل این بیماری آمد و در طرح جدید غربالگری ابتکار و خلاقیت متخصصین بیشتر مشهود خواهد بود.

بازوند انتقادات بی رحمانه به دولت را در زمان اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد و تأکید کرد: زیرساخت های امروز شبکه بهداشت و درمان کشور محصول زحمات دولت در اجرای طرح تحول سلامت است به نحوی که امروز هیچ گونه مشکلی در سیستم پذیرش و درمان بیماران در سطح کشور وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان تدوین اسناد توسعه ای سال ۹۸ را در تحقق کاهش سه درصدی نرخ بیکاری بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ماحصل همدلی، همراهی، تلاش شبانه روزی کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته بود و این روند تداوم دارد، در سال ۹۶ با نرخ بیکاری ۲۵ درصدی روبرو بودیم که خود یک بحران بود و خوشبختانه هر سال سه درصد کاهش این نرخ کرمانشاه را در شرایط مناسبی قرار داده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ علاوه بر نرخ بیکاران قبلی سالیانه پیش بینی ورود ۸ هزار نفر نیروی کار جدید و متقاضی شغل را نیز داشتیم و این تلاش امروز سبب شده بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کرمانشاه به میانگین کشوری نزدیک شود و در سال ۹۹ نیز برنامه کاهش ۲.۵ درصدی را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه از سرمایه گذاری به عنوان اصلی ترین مولفه ایجاد اشتغال در کنار مهارت آموزی نام برد و گفت: برای جذب سرمایه ضمن استفاده از بازار سرمایه، توانستیم سهم مهمی در جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم به گونه ای که در رتبه بندی کشوری در جمع ۴ استان برتر قرار داریم.

بازوند با اشاره به برگزاری ۱۱۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۸ بیان داشت: برای حل مشکل تولید کنندگان هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دادیم و امسال نیز نیازمند جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای جهش تولید هستیم.

به گفته بازوند هرچند تاب آوری استان در بحران ها افزایش یافته اما تحقق این مهم منوط به دارا بودن وضعیت اقتصادی مطلوب است و برای افزایش سرانه درآمد مردم استان به عنوان متغیری بسیار تأثیرگذار در رفع مشکلات موجود جهش تولید را به عنوان یک راهبرد در اولویت قرار خواهیم داد و باید بتوانیم از این فرصت مناسب استفاده کنیم، زیرا کرمانشاه استان ثروتمندی است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.