stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 111458
  • 01 اردیبهشت 1399 - 18:14
2
نخستین نشست خبری شهردار کرمانشاه پس از 15 ماه؛

شهردار کرمانشاه: شهرداری را ویران تحویل گرفتم/ اهل زد و بند و سفارش پذیر نیستم/ قصد داریم وضعیت شهری را سامان دهیم/ اگر کارگاه‎ها موجب ناراحتی مردم شده عذرخواهی می کنم

شهردار کرمانشاه: شهرداری را ویران تحویل گرفتم/ اهل زد و بند و سفارش پذیر نیستم/ قصد داریم وضعیت شهری را سامان دهیم/ اگر کارگاه‎ها موجب ناراحتی مردم شده عذرخواهی می کنم
شهردار کرمانشاه گفت: همان عزیزانی که روزهای اول گفتند سرباز تو هستیم، بعد از مدتی که برنامه ها به میل آنان پیش نرفت به مخالف تبدیل شدند. بنده اهل زد و بند و سفارش پذیر نیستم، لذا برخی از آقایان مخالف شده اند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه عصر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حدود ۱۵ ماه از حضورش در شهرداری کرمانشاه می گذرد اظهار داشت: علت دیر برگزار شدن نشست خبری با اصحاب رسانه این است که قصد داشتم ابتدا اقداماتی در شهر صورت بگیرد و سپس در خدمت شما عزیزان جهت ارائه گزارش عملکرد باشم.

وی افزود: کار کردن در هر مکانی، ویژگی های خاص خود را دارد، در تهران شرایط خوبی از لحاظ اقتصادی داشتیم و امور اجرایی به سرعت پیش میرفت، اما وقتی اینجا آمدم شهرداری کرمانشاه را ویران تحویل گرفتم، و کار بسیار سخت بود لذا امور را اولویت بندی کردیم.

شهردار کرمانشاه بیان کرد: در حین آباد کردن شهر، زیرساخت ها را نیز اصلاح کردیم همچون الکترونیکی کردن امور شهر، سیستمی کردن ماده صد، املاک، منابع انسانی و…

طلوعی در ادامه با اشاره به اینکه اصلا قصد آمدن به کرمانشاه را نداشتم و با خواهش برخی از دوستان و قسم دادن به خون شهدا، جهت ادعای دین و خدمت به کرمانشاه آمدم گفت: همان عزیزانی که روزهای اول گفتند سرباز تو هستیم، بعد از مدتی که برنامه ها به میل آنان پیش نرفت به مخالف تبدیل شدند.

وی تصریح کرد: شروع کار ما مواجه بود با عقب افتادگی چهار ماه حقوق پرسنل و دو ماه نیز به عید مانده بود، اما تلاش کردیم و تا پایان سال چهار ماه حقوق عقب افتاده و عیدی تمام پرسنل را پرداخت کردیم و حتی امور عمرانی را با شدت و بصورت جهادی پیش بردیم.

مقام ارشد شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه باید امورات شهری را در اولویت قرار دهیم نه امورات شخصی خاطرنشان کرد: بعد از حل مشکلات حقوق، وارد فروردین ماه ۹۸ شدیم که با سیل همراه بود و تمام مشکلات موجود را با کار دسته جمعی و تلاش همکاران به سرانجام رساندیم.

سعید طلوعی به مشکلات مجتمع تجاری فیروزه و منوریل نیز اشاره کرد و گفت: موانع زیادی بر سر راه پروژه فیروزه است که با همکاری استاندار محترم درحال رفع آنان هستیم و ان شالله بزودی حل خواهد شد و در بحث منوریل سعی داریم با فروش برخی از املاک و تأمین بودجه فاز اول آنرا طی یکی دو سال آینده به سرانجام برساینم.

شهردار کرمانشاه اذعان داشت: در هر شهری مشکلاتی بین شهردار و شورای شهر وجود دارد، اکنون هشت نفر از اعضای محترم همراه هستند و سه نفر دیگر گاهی همراه هستند و گاهی نیستند.

وی به انتقادات مطرح شده درخصوص پروازی بودن خود گفت: بنده همیشه در کرمانشاه هستم و اگر به تهران سفر می کنم در ایام تعطیلات است و اگر می روم به خانه خود می روم، غذای خانه خود را میخورم اما برخی از آقایان که منتقد هستند با پول شهرداری می روند تهران و در هتل ساکن می شوند، بنده تا کنون یک ریال حقوق و پاداش از شهرداری کرمانشاه دریافت نکرده ام.

طلوعی در ادامه خواستار همراهی مردم، مسئولین و رسانه ها جهت رشد و پویایی شهر شد و افزود: بنده اهل زد و بند و سفارش پذیر نیستم، لذا برخی از آقایان مخالف شده اند.

این مسئول به انتقادات مردمی در ایجاد کارگاه های عمرانی سطح شهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: هر کاری سختی خود را دارد و ما نیز قصد داریم وضعیت شهری را سامان دهیم اما اگر این کارگاه ها باعث ایجاد ناراحتی مردم شده است عذرخواهی می کنم.

شهردار کرمانشاه افزایش حقوق پرسنل شهرداری را مصوب دولت عنوان کرد و گفت: روزی که بنده آمدم ماهانه ۱۹ میلیارد اما اکنون ماهیانه حدود ۲۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می شود.

وی با اشاره به مشکلات معلولین و نبود فضای مناسب جهت تردد این عزیزان خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است اما اکنون درحال مناسب سازی محیط شهری برای عزیزان معلول هستیم.

طلوعی رشد فیزیکی پروژه تقاطع میدان امام خمینی را ۶۵ درصد بیان کرد و گفت: همه امور عمرانی این پروژه آماده است، در قسمت شرق به جنوب درحال فعالیت هستیم، دیواره های زیرگذر آماده شده و اگر مشکلات اقتصادی ایجاد نشود ان شالله تا شهریور به پایان خواهد رسید.

نبود درآمد پایدار در شهداری نکته دیگری بود که طلوعی به آن اشاره کرد و افزود: اول باید شهر را ممیزی کنیم تا بتوانیم به سمت درآمد برویم و برای این کار قراردادهای مشاوره ای و اجرایی منعقد شده است.

شهردار کرمانشاه انجام امور اجرایی با وجود مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بعنوان مثال سنگ فرش خیابان های خیام، شهیدان اشک تلخ و حاج محمد تقی مربوط به قبل از انقلاب است اما اکنون نوسازی شده اند و یا وضعیت در طاقبستان که مکانی برای جذب توریست است بسیار بد بود که اکنون تمام مسیر سنگ فرش شده است.

وی درخصوص زمین خواری پارک شرقی گفت: هیچ گونه زمین خواری نبوده، در تمامی امام زاده ها قبرستان وجود دارد و آنجا مربوط به اهالی روستای طاقبستان است که سند بنامشان بوده و اکنون با عدم صدور پروانه ساخت تمام حقوق آنان گرفته شده است.

طلوعی به توزیع ماسک در بین کارگران شهرداری اشاره کرد و اذعان کرد: در روزهای اول ماسک های زیادی را بین نیروهای خدمات شهری توزیع کردیم و اکنون درحال تولید ماسک جهت پرسنل شهرداری نیز هستیم.

ایشان انتقادات وارده درخصوص خرید گل و گیاه جهت زیباسازی شهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای زیباسازی شهر مناقصه حضوری برگزار شد و امسال نسبت به چندین سال گذشته گل و گیاه را با کمترین قیمت خریداری کرده ایم، اگر این اقدامات صورت نمی گرفت باز برخی از آقایان انتقاد می کردند که چرا کاری انجام نمی دهید، آن گلدانی که می گویند با قیمت نجومی ساخته شده، هزینه ساخت آن حدود دو میلیون تومان بوده است.

شهردار کلانشهر کرمانشاه افزود: اکنون مقداری بدهی داریم که درحال پرداخت هستیم، وجود بدهی به این معناست که درحال کار و فعالیت هستیم.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد که کلنگ زنی پارک بانوان به تعویق بیافتاد، زمین پارک مشخص و آماده است، طراحی آن نیز تهیه شده و ان شالله بعد از بحث کرونا کلنگ زنی می شود.

طلوعی آسفالت کوچه و معابر را به فصل تابستان موکول کرد و گفت: اولویت با معابر اصلی و بعد کوچه هاست.

این مسئول طرح جمع آوری زباله ها بصورت سنتی را مورد قبول دانست و خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا در محله الهیه بصورت تست انجام شد اما رسانه ها و برخی از آقایان اینقدر فشار آوردند که مجبور شدیم به حالت قبل بازگردیم.

شهردار کرمانشاه ساخت تله کابیبن را مورد اشاره قرار داد و گفت: ان شالله ۲۲ بهمن خط تله کابین کرمانشاه با ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری خواهد رسید.

وی وجود دوره گردان را برای شهر مضر دانست و افزود: در همان روزهای ابتدایی نسبت به جمع آوری آنان اقدام کردیم و در ادامه نیز با همکاری نیروی انتظامی انجام خواهد شد.

طلوعی با اشاره به پیاده راه پارکینگ شهرداری گفت: زیباسازی این مکان درحال انجام است و ان شاالله به یکی از مکان های زیبای شهر تبدیل خواهد شد و حتی یکی از خیرین قصد ساخت سرویس بهداشتی در این محل را دارد.

شهردار کرمانشاه، خود را امانت دار این شهر دانست و بیان داشت: اگر مردم مرا نخواهند والله قسم یک دقیقه در کرمانشاه نخواهم ماند، بنده مالک نیستم بلکه این شهر امانتی است دست بنده، اکنون که گزارش عملکرد ارائه شده شما اصحاب رسانه می توانید بهتر رصد کنید و اگر مشکلی وجود دارد دلسوزانه بیان کنید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار حسین مسکنه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام ازکارها و اقدامات شهرداری در دوره آقای طلوعی خیلی راضی هستیم وامیدواریم بدونه توجه به حاشیه ها تلاش هارا در جهت آبادانی و توسعه شهری کرمانشاه بیشتر کند انشالله

  2. سلام آقای طلوعی بهترین شهردار است کارهای خوبی انجام داده و خدانگهدار ایشان و پرسنل خدوم شهرداری باشد

  3. شهر در دوره جناب طلوعی تغییرات مثبتی داشته موفق باشند و امیدواریم هرچه زودتر شهربازی اصلی کرمانشاه افتتاح شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.