stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 111819
  • 02 اردیبهشت 1399 - 11:11
2
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اجرای طرح غربالگری شامل بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان می‌شود

اجرای طرح غربالگری شامل بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان می‌شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح غربالگری که بیش از 90 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، از سایر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری بسیج در راستای مبارزه با کرونا بوده است.
قلم | qalamna.ir :

به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، کمال حیدری به تحویل ۵۰۰۰ بسته ماده ضد عفونی کننده از سوی سپاه پاسداران اشاره و اظهار داشت: این بسته‌ها پس از تحویل از سپاه، همراه با ماده ضد عفونی کننده سطوح، ماسک و اقلام فرهنگی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری بسیج میان خانواده‌های نیازمند و بیماران بی‌بضاعت درگیر با ویروس کرونا توزیع می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از سویی دیگر با توجه به ارتباط تنگاتنگ میان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در مراحل مختلفی همچون بیماریابی، غربالگری، کمک‌های بهداشتی به مناطق حاشیه شهر و محروم، بسیج و مجموعه بهداشتی استان اصفهان همچون ۲ شریک در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین سعی بر این داریم تا با اضافه کردن اقلام معیشتی به بسته بهداشتی در نظر گرفته شده با کمک بسیج و مجموعه سپاه، به کمک نیازمندان و حاشیه نشینان شهر اصفهان بشتابیم.

حیدری درباره اقدامات مشترک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در راستای مبارزه با کرونا، بیان کرد: از روزهای نخست شیوع این بیماری اقداماتی همچون ضدعفونی معابر و مراکز بهداشتی، تهیه و توزیع ماسک و لباس‌های مخصوص بیمارستانی و اطلاع رسانی صحیح به مردم در راستای جلوگیری از شیوع شایعات، توسط بسیج در راستای کمک به مجموعه درمان استان صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تامین اقلام بهداشتی جهت توزیع در مناطق محروم، آموزش‌های لازم درباره بیماری کرونا در سطح جامعه به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر و اجرای طرح غربالگری که بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، از سایر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری بسیج در راستای مبارزه با کرونا بوده است.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح غربالگری، اکیپ‌های مختلف که بخش عمده آن را بسیجیان تشکیل می‌دادند با حضور در درب منزل افراد بیمار و ضدعفونی کردن منازل این عزیزان و آموزش‌های لازم به اطرافیان آن‌ها، اقدام مهم و گسترده‌ای را در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام داده‌اند. 

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین در مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری بسیج اصناف، بسیج ادارات و بسیج کارخانجات اقداماتی را در جهت آموزش پروتکل‌های بهداشتی به مشاغل و اصناف و مسائل نظارتی و اجرایی در این زمینه دنبال می‌کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.