stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 113149
  • 04 اردیبهشت 1399 - 13:01
1
گزارش اختصاصی:

طرح فروش مجتمع فیروزه در بلاتکلیفی/ فیروزه در زیر ذره بین قلم

طرح فروش مجتمع فیروزه در بلاتکلیفی/ فیروزه در زیر ذره بین قلم
پیگیری های خبرنگار قلم از این حکایت دارد که سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری هنوز قدم جدی برای حل مشکلات فیروزه با وجود مصوبه فروش آن برنداشته است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، ۱۷ سال پیش وقتی کلنگ احداث فیروزه بر زمین خورد، کسی فکرش را نمی کرد این مجتمع که قرار بود بزرگترین مجتمع تجاری غرب کشور باشد به یک اسکلت بی قواره تبدیل و شهرداری برای آن میلیاردها تومان متضرر شود.

طرح مجتمع تجاری فیروزه در ابتدای خیابان مدرس و در هشت طبقه احداث شده که پنج طبقه آن زیر زمین و سه طبقه آن روی زمین است؛ همچنین زیربنای فیروزه ۵۶ هزار مترمربع است که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع احداث می‌شود و شهرداری برای ساخت آن مبلغ بیست میلیارد تومان از بانک شهر وام اخذ کرده که اکنون در بلاتکلیفی است.

در مدیریت آرش رضایی بر صندلی بلدیه کرمانشاه، صورتجلسه ای برای فروش این پروژه با شریک خود یعنی شرکت توسعه، عمران و آبادانی به امضا رسید و برای آن مصوبه شورای شهر نیز اخذ شد، اما با ناکارآمدی مدیرعامل وقت سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری و عدم نظارت شورای شهر وقت، مصوبه فروش فیروزه در بایگانی شهرداری خاک خورد و شکایت شهرداری از شریک خود جایگزین آن گردید، اما نتیجه شکایت نیز بجای نرسید و شهرداری به خان اول بازگشت.

و البته در طی این مدت، شهرداری برای وام اخذ شده متحمل ضرر و پرداخت سود بانکی شد.

با حضور سعید طلوعی بعنوان شهردار، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به وی ماموریت داد که اولویت اول شهرداری حل مشکلات فیروزه است و اینجا بود که بررسی پرونده این مجتمع که باعث تخریب منازل مسکونی مجاور و خالی شدن زیر پای مدرس شده بود آغاز گردید.

جلسه پشت جلسه برگزار شد و در نهایت مورخ ۲۷ مرداد سال گذشته صورتجلسه ای جهت فروش فیروزه در استانداری به امضا رسید که این نیز بدلیل کم کاری شهرداری فراموش شد، اما با فشار رسانه ها و تاکید استاندار، مجددا صورتجلسه ای با حضور بازوند در استانداری در تاریخ نهم دیماه سال ۹۸ به امضا رسید و اواخر فروردین ماه ۹۹ شورای شهر با فروش این پروژه موافقت کرد.

نکته مهم در این بین، ناکارآمدی شورای شهر در طی این ۱۷ سال بخصوص شورای شهر کنونی است که نسبت به این موضوع هیچ گونه حساسیتی نشان نداده است.

ضرر میلیاردی شهرداری در پروژه فیروزه

طلوعی شهردار کرمانشاه روز دو شنبه ( یکم اردیبهشت) در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص فیروزه گفت: مراحل فروش آن درحال انجام است و شهرداری برای وام ۲۰ میلیاردی اخذ شده اکنون باید صد میلیارد تومان به بانک پرداخت کند و این یعنی ۸۰ میلیارد تومان ضرر برای شهرداری.

مزایده فیروزه در چه مرحله ای است؟

رسول حیدری مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار قلم و درخصوص آخرین نتیجه مزایده فیروزه اظهار داشت: برای فروش فیروزه مصوبه شورا اخذ شده و اکنون پرونده فروش در اداره امور پیمان های شهرداری در مرحله انجام امور اداری است و مدارک مورد نیز نیز ارائه گردیده.

اما واقعیت چیست؟

پیگیری های خبرنگار قلم از این حکایت دارد که سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری هنوز قدم جدی برای حل مشکلات فیروزه با وجود مصوبه فروش آن برنداشته است و اگر این سازمان بخواهد نسبت به طرح فیروش فیروزه بی تفاوت باشد، شهرداری متحمل ضررهای مالی دیگری می شود، که در این راستا خبرنگار قلم جهت دفاع از حقوق شهروندان بصورت هفتگی طرح فروش مجتمع فیروزه را پیگیری و در ذره بین قرار خواهد داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار حسین مسکنه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.