stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 114195
  • 06 اردیبهشت 1399 - 14:15
4

خواب‌های ساکاشویلی برای اوکراین

خواب‌های ساکاشویلی برای اوکراین

ساکاشویلی هشدار داد، سقوط اوکراین تهدیدی برای همه اروپا خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با پیشنهاد پست معاون نخست وزیر به میخاییل ساکاشویلی، رییس جمهور سابق گرجستان نزاعی دیپلماتیک با این کشور ایجاد کرده که موجب شده تفلیس تهدید کند، سفیر خود در کی یف را باز می‌گرداند.
خبرگزاری دویچه وله، نخست وزیر گرجستان گفته، پست تازه ساکاشویلی برای گرجستان “مطلقا غیرقابل قبول” خواهد بود.
وزارت امور خارجه اوکراین نیز پاسخ داده است، هنوز یادداشت رسمی از تفلیس دریافت نکرده و همچنان این کشور را “دوستی مورد اعتماد و متحد” می‌داند.
ساکاشویلی در گفتگو با دویچه وله گفت، از زلنسکی خواسته “ظرفیت دولتش را برای اصلاحات تقویت کند”. او همچنین امیدوار است که با فساد مبارزه کند و مسئولیت مذاکره با صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای بین المللی را بر عهده گیرد.
او در پاسخ به سوالی درباره تحولات سیاسی اخیر در اوکراین گفت، رییس جمهور سابق این کشور “یک دزد بود و زلنسکی کاملا علیه دزدها است”.
وی افزود: او در تمایلش برای مقابله با سیستم قدیمی خالص است اما در حال حاضر مقابله با فساد یا سیستم قدیمی او را مغلوب خواهد کرد.
این رییس جمهور سابق گرجستان همچنین هشدار داد، اوکراین به دلیل ادامه درگیری در شرق این کشور و بحران اقتصادی تازه در مرز سقوط قرار دارد.
ساکاشویلی در این باره گفت: این چالشی جدی است زیرا اگر اقتصاد اوکراین سقوط کند، با توجه به نیروهای جدایی طلب و اقدامات بی ثبات کننده از سوی روسیه با شرایطی بسیار خطرناک روبه رو می شویم که نه تنها ما، بلکه تمام قاره اروپا را تهدید خواهد کرد.
پارلمان اوکرین قرار است طی روزهای آتی به انتصاب ساکاسویلی رای دهد.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.