stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 114931
  • 07 اردیبهشت 1399 - 15:38
3
مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان همدان خبر داد:

مبارزه با سن غلات در ۴۸۱۸۵ هکتار از اراضی گندم و جو همدان

مبارزه با سن غلات در ۴۸۱۸۵ هکتار از اراضی گندم و جو همدان
مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: مبارزه با سن غلات در استان (در مرحله سن مادر) از تاریخ 16/01/99 از شهرستان نهاوند شروع و تا تاریخ 04/02/99 به شرح زیر در اراضی گندم آبی استان به ترتیب 13175 هکتار و دیم 22045 هکتار در مجموع 35220 هکتار و در جو بالغ بر 6779 هکتار آبی و 6186 هکتار دیم در مجموع 12965 هکتار انجام گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

شهرام پیشه ور در گفت و گو با خبرنگار قلم، اعلام کرد: مبارزه با سن غلات در استان (در مرحله سن مادر) از تاریخ ۱۶/۰۱/۹۹ از شهرستان نهاوند شروع و تا تاریخ ۰۴/۰۲/۹۹ به شرح زیر در اراضی گندم آبی استان به ترتیب ۱۳۱۷۵ هکتار و دیم ۲۲۰۴۵ هکتار در مجموع ۳۵۲۲۰ هکتار و در جو بالغ بر ۶۷۷۹ هکتار آبی و ۶۱۸۶ هکتار دیم در مجموع ۱۲۹۶۵ هکتار انجام گرفته است.

وی در این راستا، خاطرنشان کرد: درحال حاضر با توجه به بارش های خوب اخیر در استان همدان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو؛ هم چنین وزش شدید باد در برخی از مناطق استان، ریزش های سن مادر در مناطق مختلف استان تکمیل نشده بدین ترتیب مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشاورزان استان خواست تا با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان ها جهت مبارزه بهتر و کامل تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان بهره مند شده و قبل از انجام عملیات سمپاشی به نکاتی توجه نمایند.

این مسئول در تشریح این نکات چنین گفت: کشاورزان بایستی سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه نمایند و قبل از انجام عملیات  سمپاشی حتماً سمپاش های خود را کالیبره و تنظیم نمایند؛ از سویی در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری کنند و به هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش پایانی گفت و گو با قلم، یادآور شد: ‌در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.