stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 116040
  • 09 اردیبهشت 1399 - 13:30
0

رهبران اروپایی تحت فشار برای لغو سریعتر قرنطینه

رهبران اروپایی تحت فشار برای لغو سریعتر قرنطینه

رهبران در بسیاری از کشورهای اروپایی برای برداشتن قوانین قرنطینه مقابله با کرونا به شدت تحت فشار قرار دارند و آلمان در بین این کشورها در میان چگونگی و زمان لغو محدودیت‌های گیر افتاده است.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از سه میلیون تن در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۸ هزار تن نیز جان باخته‌اند. این بیماری ویروسی همه گیر که بدترین در طول یک قرن است دولت‌ها را در وضعیت دشوار و بر سر دو راهی قرار داده است. مردم مجبور شده‌اند تا برای چندین هفته در منازل خود باشند و این مساله نارضایتی و خشم را بیشتر کرده و در پی متوقف شدن فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در سراسر جهان، پیش بینی می‌شود که در بسیاری از کشورها شاهد رکودی طولانی باشیم.

و به دلیل اینکه هنوز واکسنی برای این بیماری ویروسی کشف نشده، دولت‌ها نگران موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند.

در این بین، دولت سوئیس اقدامات اضطراری را که ماه گذشته میلادی وضع کرده بود، برداشته و بسیاری از مشاغل کار خود را از سر گرفته‌اند.

در نروژ نیز مدارس بازگشایی شده‌اند و حداکثر تعداد دانش آموزان باید در هر کلاس ۱۵ نفر باشد.

در جمهوری چک که دولت پیش از نخستین مرگ ناشی از کووید-۱۹ وضعیت اضطراری اعلام کرد، یک طرح خروج از قرنطینه پنج مرحله‌ای در جریان است که در آن باشگاه‌های وزرشی و فروشگاه‌های کوچکتر از ۲۵۰۰ متر مربع خارج از فروشگاه‌های بزرگ در روز دوشنبه بازگشایی شدند.

دولت کرواسی روز دوشنبه ممنوعیت را لغو کرد و به فروشگاه‌های کوچک، کتابخانه‌ها و موزه‌ها اجازه بازگشایی را داد و صربستان هم به مشاغل خرد و بازارهای مواد غذایی اجازه بازگشایی داد و ممنوعیت رفت و آمد شبانه را برداشت و به سالخوردگان نیز اجازه داد تا برای خرید سه بار در هفته بیرون بیایند.

رومانی نیز اعلام کرده که وضعیت کنونی اضطراری را تمدید نمی‌کند و مردم می‌توانند با مجوز بیرون بروند.

در فرانسه فشارها بر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری برای برداشتن این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها زیاد است و در عین حال، نخست وزیر این کشور نیز امروز (سه شنبه) قرار است جزئیات مربوط به برنامه کشور را برای خروج از قرنطنیه در ۱۱ مه سال جاری میلادی اعلام کند.

در اسپانیا تنها بزرگسالان اجازه خروج از خانه و خرید غذا و دارو را دارند. مقام‌های دولت مادرید به صورت محتاطانه اقدامات بعدی را برای کاهش قرنطینه و پس از آن اعلام کردند که کودکان اجازه یافتند تا از منازل و بعد از شش هفته از زمان آغاز این اقدامات خارج شوند.

در ایتالیا نیز به کارخانه‌ها و سایت‌ها اجازه داده می‌شود تا از چهارم مه فعالیت خود را آغاز کنند.

در آمریکا اما کاخ سفید نشست خبری روز دوشنبه را پس از آن درباره کرونا ویروس لغو کرد که اظهارات ترامپ درباره استفاده از مواد ضدعفونی و شوینده برای از بین بردن کرونا مناقشه برانگیز شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.