stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 119656
  • 15 اردیبهشت 1399 - 19:15
1

حزب حاکم لهستان به دنبال برگزاری انتخابات در ۱۷ یا ۲۳ مه

حزب حاکم لهستان به دنبال برگزاری انتخابات در ۱۷ یا ۲۳ مه

حزب حاکم لهستان اعلام کرد ممکن است مجبور شود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ مه را به مدت یک یا دو هفته به تاخیر بیندازد.

قلم | qalamna.ir :

معاون نخست وزیر لهستان در گفتگویی رادیویی اظهار کرد، برگزاری این انتخابات در ۱۰ مه “دشوار” است و حزب حاکم در حال در نظر گرفتن برگزاری این انتخابات در ۱۷ یا ۲۳ مه است که چنین تاخیری طبق قانون اساسی لهستان امکان پذیر است.
خبرگزاری رویترز، رییس دفتر نخست وزیری لهستان نیز گفته است، ممکن است این انتخابات یکشنبه آینده برگزار نشود و دلیل آن را “تنش سیاسی” عنوان کرده است.
تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات طی هفته جاری صورت می گیرد و مجلس سنای لهستان که تحت کنترل اپوزیسیون این کشور است، روز پنجشنبه به رای گیری به صورت پستی، رای خواهد داد.
در صورتی که رای گیری پستی توسط سنای لهستان رد شود، این طرح به دیگر شاخه پارلمان لهستان ارجاع داده می شود؛ جایی که برخی قانونگذاران حزب شریک در ائتلاف حاکم لهستان با برگزاری رای گیری در دوران شیوع کرونا مخالف هستند.
این حزب پیشنهاد داده است که دوران ریاست جمهوری دودا، رییس جمهور فعلی لهستان تا سال ۲۰۲۲ تمدید شود و انتخابات بعدی در این سال و بدون مشارکت دودا برگزار شود.
اپوزیسیون اما خواستار اعلام وضعیت اضطراری و لغو انتخابات ریاست جمهوری است.
منتقدان بر این باورند که حزب حاکم به دلیل محبوبیت دودا در نظرسنجی ها، در حال تاکید بر برگزاری انتخابات در ماه جاری میلادی است.
وبسایت خبری “اونت” امروز گزارش کرد که دودا ممکن است استعفا دهد تا حزبش بتواند انتخابات را تا اواسط ژوئیه به تاخیر بیندازد.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.