stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 120032
  • 16 اردیبهشت 1399 - 13:35
1

قوانین موجود به نفع کارگران اصلاح شوند

قوانین موجود به نفع کارگران اصلاح شوند

ایسنا/مرکزی منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم گفت: برای حمایت از جامعه کارگری، قوانین باید به نفع کارگران اصلاح شود.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز شانزدهم اردیبهشت ماه در نشستی با دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه و رئیس تامین اجتماعی شعبه یک این شهرستان در محل خانه کارگر اظهار کرد: تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان به منظور شناسایی و بررسی مشکلات کارگران از ضرورت‌هاست.

وی در ادامه بازدید میدانی و بررسی مشکلات مردم از نزدیک را مایه برکت و عاملی برای تسریع در حل مشکلات دانست و افزود: بسیاری از مشکلات و خواسته‌های مردمی در جریان بازدید میدانی و ملاقات حضوری با مردم برطرف و ساماندهی می‌شود.

منتخب مردم ساوه و زرندیه عدم سیاسی کاری در حوزه کار و کارگری و پیگیری صادقانه مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت انتخاب مدیران توانمند و دلسوز برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: مسئولان باید صادقانه در خدمت مردم باشند و هیچ کوتاهی از هیچ مدیری در نظام اسلامی که بر پایه مردم سالاری دینی پایه‌گذاری شده است، پذیرفتی نیست. اگر مسئولی نتواند وظایف خود را به نحو احسن و در چارچوب قانون انجام دهد و به انحراف برود، باید جای خود را به دیگران بدهد.

وی با تاکید بر اینکه تضییع حقوق مردم زاییده بی عدالتی‌هاست، افزود: جای بسی تاسف است که در نظام اسلامی مدیری میلیون‌ها حقوق می‌گیرد اما متاسفانه کارگران زحمتکش با دریافت حداقل حقوق حتی از رفاه نسبی هم محرومند.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه قانون باید به نفع کارگران اصلاح شود، اظهار کرد: بی عدالتی و کم کاری موجب کاهش اعتماد مردم شده و حضور آحاد مختلف جامعه را در صحنه‌های گوناگون کمرنگ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات مجلس نشان دادند که  بدنبال تغییر در نوع خدمت رسانی هستند، تصریح کرد: مجلس یازدهم مجلسی جوان و دلسوز است و ارتقای معیشت مردم و بهبود شرایط اقتصادی کشور از اولویت های مهم مجلس آینده است و همه تلاش خود را به نفع قشر ضعیف جامعه شامل کارگران، فرهنگیان و … بکار خواهند بست.

منتخب مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی خانه کارگر حمایت از جامعه کارگری و حقوق کارگران است، تصریح کرد: قراردادهای یک ماهه یا سفید امضاء امنیت شغلی کارگران را از بین برده و کارگر همواره استرس آینده معیشتی و شغلی خود را دارد. کارگران ولی نعمتان ما هستند و باید به لحاظ اجتماعی از ارزش و قرب بالایی برخوردار باشند، نه اینکه همواره شاهد تضییع حقوق آنان باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز  با تاکید بر اینکه شرایط جامعه کارگری شرایط خوبی نیست گفت: کارگران به لحاظ حق و حقوق خود همواره در تمامی دولت‌ها از بدو انقلاب تاکنون دچار بی مهری شدند.

داوود میرزایی تورم افسارگسیخته را عاملی برای نادیده شدن افزایش مناسب حقوق و دستمزد کارگران بیان کرد و افزود: تورم و افزایش قیمت‌ها موجب کاهش قدرت خرید کارگران شده است و میزان حقوق و دستمزد دریافتی کارگران تنها پاسخگوی ۳۰ درصد از نیازهای جامعه کارگری است.

وی بیان کرد: متاسفانه در جلسات شورای عالی کار موضوع افزایش تورم و سایر مولفه هایی که پیش نیاز افزایش میزان حقوق کارگران است نادیده گرفته شده و وقتی به حقوق شاغلین کار توجهی نمی‌شود قطعا حقوق بازنشستگان و پیشکسوتان نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه، مطالبه ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت را موجب اختلال در خدمت رسانی این سازمان به جامعه کارگری به عنوان نیمی از جمعیت کشور دانست و افزود: انتظار کارگران از مجلس آینده نگاه ویژه به جامعه کارگری و حل مشکلات آنان است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه مدیران دولتی در شستا خود را قیم کارگران می‌دانند و بخشی از سهام شستا را بدون درنظر گرفتن نظر کارگران که خود سهامدار آن هستند بفروش می‌رسانند. جامعه کارگری انتظار دارد که عرضه سهام شستا در بورس با اولویت به کارگران و بازنشستگان صورت گیرد.

وی از کمیسیون کارگری خواست تا در خصوص چالش‌های کارگری تصمیمات موثر و کارآمد اتخاذ کنند تا شاهد کاهش آمار تعدیل نیرو و معوقات کارگری باشیم و مشکلاتی که برای کارخانه پومر و پارلو پیش آمده برطرف شود.

معاون اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز با بیان گزارشی از فعالیت‌های خانه کارگر ساوه گفت: خانه کارگر برای پیگیری مطالبات کارگری با حدود ۶۰ کانون در سراسر کشور تشکیل شده و خانه کارگر ساوه سال گذشته در حوزه فعالیت‌های خود رتبه برتر کشور را کسب کرد.

محمدرضا خیراندیش در ادامه افزود: با وجود مصوبه مجلس و دولت در خصوص موضوع همسازان سازی حقوق بازنشستگان متاسفانه هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

وی همچنین گفت: حساسیت نسبت به قوانین کار و تامین اجتماعی و وضع قوانین کارآمد و رفع خلاءهای موجود منجر به حل برخی از مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.