stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 120061
  • 16 اردیبهشت 1399 - 14:11
0
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان:

برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده ۶ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد

برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده ۶ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان ۲۹۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.
قلم | qalamna.ir :

محسن قوی، اظهارداشت: این اعتبار در قالب ۲۰۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۸۸ میلیارد ریال کمک‌ بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار مالکان آنها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیل اوایل فروردین امسال به یک‌هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی در استان خسارت زد که از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۱ واحد نیازمند تعمیر و مرمت هستند و ۷۵ واحد تخریبی بوده و باید بازسازی شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان افزود: سیل فروردین امسال ۲ مرحله در روزهای هفتم و بیست و چهارم اتفاق افتاد و این خسارت‌ها تاکنون از ۱۲ شهرستان به ما اعلام و توسط مدیریت بحران استانداری ثبت شده است.

وی با بیان‌اینکه کارشناسان بنیاد مسکن تمام واحدهای خسارت دیده را کارشناسی و برآورد خسارت کرده‌اند، افزود: برآورد خسارات سیل اخیر استان به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم بزودی با تصویب هیات دولت، فرایند جبران خسارت نیز شروع شود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی واحدهای  مسکونی خسارت دیده پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود.

تسهیلات طرح جامع مسکن روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می‌شود.

بارندگی‌ و سیل اخیر در غرب و جنوب استان اصفهان تاکنون ۷۲ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف منطقه خسارت وارد کرده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم‌ درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

هشتگ: , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.