stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 121006
  • 20 اردیبهشت 1399 - 15:35
3

روش‌های آزادسازی سهام عدالت

روش‌های آزادسازی سهام عدالت

ایسنا/قزوین سرپرست بورس اوراق بهادار استان قزوین با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان سهام عدالت در دست نیست، اعلام کرد: در خصوص ارزش جاری سهام عدالت بر اساس حدس و گمان پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گیرد که به سهام‌داران توصیه می‌شود در این شرایط مبهم به هیچ عنوان سهام عدالت خود را نفروشند.

قلم | qalamna.ir :

عباس مراقی، سرپرست بورس اوراق بهادار استان قزوین در گفت‌وگو با در خصوص ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، اظهار کرد: مردم می‌توانند این ثبت‌نام را در منزل و با گوشی تلفن همراه انجام دهند و سپس کدپیگیری ۱۰ رقمی دریافت کنند، افراد بعد از ثبت‌نام اولیه حداکثر تا ۶ ماه فرصت دارند به مراکز احراز هویت مراجعه کنند این امر در برخی از کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان انجام می‌شد ولی برای جلوگیری از شیوع کرونا و ازدحام جمعیت احراز هویت افراد در منزل  و به‌صورت غیرحضوری ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: برای احراز هویت غیرحضوری متنی برای متقاضی ارسال می‌شود که افراد می‎‌بایست با ضبط ویدئو متن را بخوانند و به همراه یک سلفی به شرکت سپرده‌گذاری ارسال کنند تا هویت آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی شود، به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان قزوین عنوان کرد: ۲ کارگزاری مطرح و بزرگ به علت حجم بالای مراجعات با دفاتر پیشخوان دولت قرارداد داخلی منعقد کردند برای همین منظور افراد به‌جای مراجعه به کارگزاری به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و فرم ثبت‌نام را در این کارگزاری‌ها تکمیل می‌کنند؛ پس از ارسال فرم از سوی دفتر پیشخوان به شرکت‌های کارگزاری، مشتریان به سامانه افزوده می‌شوند برخی از شرکت‌های کارگزاری با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند پذیرش حضوری محدودی دارند؛ در حقیقت به متقضایان اعلام می‌کنیم که همه افراد مجبور نیستند به این ۲ کارگزاری مراجعه کنند.

مراقی با اشاره به موضوع سهام عدالت بیان کرد: در سامانه سهام عدالت یکی از گزینه‌ها آزادسازی سهام و سرمایه‌گذاری به روش مستقیم است که با انتخاب این روش، دارایی سهام عدالت افراد به کد بورسی منتقل می‌شود در این صورت این افراد فاقد کدبورسی نیازمند این کد هستند و برای دریافت آن باید وارد سامانه سجام شوند و در آن ثبت‌نام کنند و سپس احراز هویت شوند.

وی اشاره کرد: اگر افراد روش دوم یا همان آزادسازی به روش غیرمستقیم را انتخاب کنند نیاز به کد بورسی ندارند؛ اگر افراد به سایت مراجعه نکنند این روش به صورت خودکار برای آنان انتخاب می‌شود.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان قزوین خاطرنشان کرد: کسانی که اطلاعات سهام‌داری و بورس آنان ضعیف است و یا فرصتی برای پیگیری نداشته و یا فعالیتی در بورس ندارند بهتر است آزادسازی به روش غیرمستقیم را انتخاب کنند چون آزادسازی به روش مستقیم آن‌ها را الزام به اقداماتی می‌کند که باید با بورس آشنایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: افرادی که در بازار سرمایه حضور داشته و یا به آن آشنایی دارند بهتر است سهام عدالت را به دارایی خود منتقل کنند و در شرکت‌هایی که از مدیریت بالا، قدرت معاملاتی و برنامه‌ریزی برخوردار هستند سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول گفت: برای عموم مردم روش غیرمستقیم و برای افرادی که در بورس فعالیت و آگاهی دارند روش مستقیم مناسب است تا سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

مراقی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان سهام عدالت در دست نیست، تشریح کرد: از آنجایی که اطلاعات و دارایی‌های سهام عدالت به بورس منتقل نشده و از سهام‌داران و میزان سرمایه این شرکت‌ها اطلاعات دقیقی نداریم؛ در خصوص ارزش جاری این بازارها به صورت حدس و گمان از پنج تا ۱۵ برابر ارزش فعلی پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گیرد به همین جهت به سهام‌داران توصیه می‌شود در این شرایط مبهم دارایی سهام عدالت خود را به هیچ عنوان نفروشند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.