stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 121115
  • 20 اردیبهشت 1399 - 20:46
2
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان عنوان کرد؛

۲۰ هزار نفر از ایتام استان یک یا چند حامی دارند

۲۰ هزار نفر از ایتام استان یک یا چند حامی دارند
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اعلام اینکه هم اکنون ۵ هزار فرزند بدون حامی در استان اصفهان داریم، گفت: با اینکه ۲۰ هزار نفر از ایتام استان یک یا چند حامی دارند، با مشارکت مردم می توانیم حداقل درآمد مستمری برای ۵ هزار نفر دیگر از ایتام بدون حامی در استان ایجاد کنیم و تا اندازه ای دغدغه های معیشتی برای آنها برطرف شود.
قلم | qalamna.ir :

کریم زارع ، به مناسبت ولادت امام حسین مجتبی(ع) و روز اکرام، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همه ساله در ماه مبارک رمضان دو برنامه اصلی اطعام نیازمندان و اکرام ایتام و فرزندان بدون سرپرست را دنبال می کند که امسال باتوجه به شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده، با تغیر رویکرد همین کار را ادامه می دهیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای طبخ و بسته بندی غذا با نظارت مراکز بهداشتی و توزیع غذا درب منازل افراد نیازمند در ماه رمضان امسال، گفت: برنامه ریزی برای طبخ و توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذا داریم ولی امیدواریم تا یک میلیون پرس غذا هم برسد.

توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذا در شب نیمه ماه رمضان

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه از روز اول ماه رمضان در بیش از ۷۵ آشپزخانه در سراسر استان طبخ غذا با نظارت مراکز بهداشتی درحال انجام است، افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار بسته غذا توزیع شده است و برنامه ویژه ای برای شب نیمه ماه رمضان داریم که در کل استان همزمان ۱۱۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طبخ و توزیع غذا، تهیه و توزیع بسته های غذایی هم از برنامه های هر سال کمیته امداد است و با استفاده از ظرفیت های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، اصناف، بسیج و … تا پیش از ماه رمضان بیش از ۵۰ هزار بسته غذایی توزیع کردیم و در ماه رمضان نیز ۱۱۰ هزار بسته توزیع می کنیم که تاکنون بیش از ۲۶ هزار بسته توزیع شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یکی دیگر از برنامه های این نهاد به روال هر سال را اکرام ایتام و محسنین دانست و افزود: امسال باتوجه به محدودیت هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد و امکان برپایی پایگاه های مردمی را نداریم، به صورت غیرحضوری از طریق درگاه امداد به نشانی EKRAM.EMDAD.IR و یا ارسال عدد ۱ یه شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ مردم می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک های مردمی بدون واسطه و به صورت مستقیم به حساب ایتام و کارت مجازی که برای آنها پیش بینی شده واریز می شود و فقط برای ایجاد تعادل و توازن در کمک های واریزی بر آن نظارت می کنیم، تصریح کرد: مردم می توانند از طریق کد دستوری #۰۳۱*۸۸۷۷* انواع کمک ها در قالب صدقه، نذورات، جهیزیه، درمان و … را به هر شکل و مقداری که تمایل دارند واریز کنند.

کمک ۳۲ میلیارد ریالی به خانواده های نیازمند

زارع در ادامه به توزیع نزدیک به یکصد هزار بسته بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا با کمک سایر نهادها و سازمان ها اشاره و تصریح کرد: طی این مدت ۳۲ میلیارد ریال به خانواده های نیازمند با اولویت بیماران صعب العلاج و سالمندان کمک شد، همچنین نزدیک ۲۰ میلیارد ریال برای افراد خودکفا شده غیرمددجو درنظر گرفتیم که عمدتا مشاغلی که از طریق کمیته امداد برای آنها ایجاد شده بود به خاطر بحران کرونا آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵ طرح اشتغالزایی فعال در زمینه تولید ماسک و گان بیمارستانی در سطح استان داریم که عمدتا طرح های مددجویی است و قبلا کارگاه های خیاطی و یا تولید اقلام بهداشتی بوده اند و تا امروز بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک در چند کارگاه در سطح استان تولید و توزیع کرده اند.

کاهش مشارکت حضوری و افزایش استقبال از مشارکت های غیرحضوری

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ادامه از مشارکت حضوری خیران و کمک به صندوق های صدقات خبر داد و گفت: به خاطر کاهش رفت و آمدهای شهروندان، احتمال آلودگی اسکناس و عدم حضور درب منازل، میزان کمک های حضوری کاهش یافت، ولی این تهدید فرصتی ایجاد کرده تا کمک های غیرحضوری که مدت زیادی تبلیغ می کردیم ولی به کندی پیش می رفت، سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون استقبال مردم از کمک های غیرحضوری خیلی بیشتر از قبل شده، گفت: ما هم تلاش کردیم کمک های مردم را به این سمت سوق دهیم و مثل نموداری که در مقطعی افت کرد، در حال حاضر میزان کمک های مردم روند صعودی گرفته است و در طرح اکرام هم عملا کاهشی نداشته و جذب خوبی در تعداد حامیان داشته ایم.

زارع در خصوص آسیب های ناشی از بحران کرونا برای خانواده های نیازمند هم توضیح داد: در این مدت باتوجه به بسیج عمومی که در کشور به راه افتاد و همه مردم به میدان آمدند مبالغی به نیازمندان کمک شد و کاهش محسوسی در میزان کمک ها نداشتیم.

تلاش برای به حداقل رساندن هم پوشانی در کمک به نیازمندان

وی درخصوص کمک هایی که طی این مدت از سوی بخش های مختلف به اقشار نیازمند شده، گفت: بانک های اطلاعاتی خود را در اختیار بسیج و سپاه قرار دادیم و جلساتی هم با خیریه ها داشتیم و مثل قبل اعلام آمادگی کردیم که حتی نرم افزاری در اختیارشان قرار دهیم تا بدون دخالت ما اطلاعاتشان را ثبت کنند و هم  پوشانی را به حداقل برسانیم، هنوز این موضوع را دنبال می کنیم، البته کمک هایی که از طریق شهرداری و بسیج انجام شد همه با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی انجام شد هرچند ممکن است کمک های خیریه ها تا حدی هم پوشانی داشته باشد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه طبق روال معمول همیشه درصدی خروجی و ورودی افراد تحت پوشش را داریم، اظهار کرد: از افتخارات کمیته امداد این است که یکی از نهادهای موثر در ایجاد اشتغال است، به طوری که سال گذشته بیش از ۸ هزار شغل در استان ایجاد کردیم.

حمایت از ۴ هزار خانواده آسیب دیده از بحران کرونا در استان

وی ادامه داد: به خاطر بحران کرونا و شوکی که به جامعه وارد شد، ظرفیت مضاعفی ایجاد کردیم و نزدیک به ۴ هزار خانوار را تحت پوشش قرار دادیم تا افراد آسیب دیده، هرچند مقطعی و محدود مشمول حمایت های کمیته امداد استان شوند.

زارع با اعلام اینکه هم اکنون بالغ بر ۱۱۰ هزار خانواده در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته اند، اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن بحران کرونا کمک های مقطعی به سمت توانمندی و اشتغال سوق داده شود، گفت: به خاطر بحران کرونا قشر مستضعف و نیازمند آسیب بیشتری دیده و لازم است کمک های بیشتری دریافت کنند، در این راستا از مردم خیر و نیکوکار می خواهیم که همچون همیشه به عنوان امین به ما کمک کنند تا حامی اقشار نیازمند جامعه باشیم.

 سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه مردم می توانند با روش های غیرحضوری، به هر شکل و میزانی که تمایل دارند به خانواده های نیازمند کمک کنند، گفت: در طرح اکرام به طور جدی نیازمند کمک های مردم هستیم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۵ هزار فرزند بدون حامی در استان اصفهان داریم، گفت: با اینکه ۲۰ هزار نفر از ایتام استان یک یا چند حامی دارند، با مشارکت مردم می توانیم حداقل درآمد مستمری برای ۵ هزار نفر دیگر از ایتام بدون حامی در استان ایجاد کنیم و تا اندازه ای دغدغه های معیشتی برای آنها برطرف شود.

زارع با یادآوری اینکه بسیاری از این ایتام جزو افراد مستعد، فعال و نخبگان در زمینه های علمی، فرهنگی و ورزشی استان هستند، گفت: امروز بسیاری از این فرزندان در زمینه های مختلف موفقیت های چشمگیری رقم زده اند و افتخار درخشش آنها برای مردم و خیرانی است که با حمایت هایشان باعث کشف و رشد استعداد این افراد شده اند، براین اساس مردم خیر و نیکوکار اصفهان می توانند با انتخاب یک یا چند فرزند، به تامین آینده فرزندان و آینده جامعه کمک کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.