stat counter
تاریخ : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024
  • کد خبر : 121164
  • 21 اردیبهشت 1399 - 11:57
16
مسئول هاپکیدو آی.تی.اچ بانوان استان اصفهان:

اسپانسر نداریم

اسپانسر نداریم
مسئول هاپکیدو آی.تی.اچ اصفهان گفت: بیماری کرونا که باعث تعطیلی خیلی از مشاغل شده و رشته ما هم به دلیل اینکه ورزشی گروهی است از این قاعده مثتثنی نیست. این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات معیشتی برای من نیز شده چراکه منبع درآمدی جز مربیگری ندارم.
قلم | qalamna.ir :

چند ماهی است که با شیوع بیماری کرونا در چین و از آنجا به ایران و کل جهان، حال ورزش کشورها خوب نیست. دیگر نه از ورزشگاههای مملو از تماشاچی خبری است و نه حتی از برنامه های ورزشی! ورزشکاران انواع رشته های ورزشی همچون هاپکیدو آی.تی.اچ مجبورند در خانه به تمرین بپردازند تا از سطح آمادگی جسمانی آن ها کاسته نشود. زهرا دلوی یکی از این بانوان ورزشکار است که فعالیت ورزشی در رشته هاپکیدو رو از سال ۹۳، شروع و به دلیل فعالیت حرفه ای در رشته کنگفو به سرعت در رشته هاپکیدو پیشرفت کرده است؛ حالا نه تنها به در عرصه مربیگری ورزشکاران حرفه ای زیادی را به جامعه تحویل داده بلکه در جایگاه مدیریتی نیز موفق ظاهر شده و هم اکنون مسئول هاپکیدو آی.تی.اچ بانوان استان اصفهان است.

از حال و هوای این روزهای کرونا و مشکلات و محدودیت های این رشته ورزشی رزمی در ایران برای بانوان، خبرنگار خبرگزاری قلم را بر آن داشت تا به گفت و گو با این مربی ورزشی بپردازد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مسئول هاپکیدو آی.تی.اچ بانوان استان اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص مقام های ورزشی خود طی چند سال اخیر، به کسب دو مقام کشوری و استانی در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: در آزمون مربیگری بانوان هاپکیدو در تهران نیز موفق به کسب دان ۲ هاپکیدو آی.تی.اچ شدم.
دلوی در خصوص موفقیت مقام های شاگردانش ادامه داد: شاگردانم نیز در سال ۹۷، با شرکت در تورنومنت های بین المللی خوش درخشیدند و با کسب یک مدال طلا توسط خیزران رجعتی، سه نقره با درخشش یگانه اصلانی، سمانه نظری، فاطمه پایمرد همچنین دو مدال برنز با تلاش نگار زیبایی و ماعده بیات به کشور بازگشتیم.

منبع درآمدی جز مربیگری ندارم

وی تعداد بانوان هاپکیدو کار در اصفهان ۱۰۰ نفر و آقایان ۳۰۰ نفر عنوان و در مورد نحوه فعالیت ورزشی و ارتباط به شاگردانش در روزهای کرونایی ادامه داد: از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تلگرام و اینستاگرام نکات ، تکنیک های ورزشی لازم را به شاگردانم گوشزد می کنم تا آمادگی خود را از دست ندهند.
مسئول هاپکیدوآی تی اچ بانوان استان اصفهان اضافه کرد: با اعلام فدراسیون ورزش های رزمی و وزرات کشور قصد شرکت در تورنومنت های دیگر را داریم.

به گفته دلوی بیماری کرونا که باعث تعطیلی خیلی از مشاغل شده و رشته ما هم به دلیل اینکه ورزشی گروهی است از این قاعده مثتثنی نیست. این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات معیشتی برای من نیز شده چراکه منبع درآمدی جز مربیگری ندارم.

هاپکیدو یک نیاز است نه ورزش

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه به دفاع شخصی نیاز دارند، تاکید کرد: امروز نباید به دفاع شخصی به عنوان ورزش نگاه کرد چرا که این ورزش برای هر یک از افراد جامعه یک نیاز است.

به گفته دلوی با توجه به این دیدگاه، زمینه برای پیشرفت هاپکیدو در ایران فراهم شده و امید است با برنامه ریزی هایی که مسئولان کشوری تهیه و ابلاغ می کنند شاهد پیشرفت بیشتر این رشته ورزشی باشیم.

وی از جمله سختی های این رشته به نداشتن اسپانسر اشاره و تصریح کرد: من شاگردانی دارم که با وجود داشتن استعدادهای بسیار شایان توجه، هزینه شرکت در مسابقات داخل کشور ندارند و در بعضی موارد با هزینه شخصی خود سالن اجازه می کنم.

به اعتقاد مسئول هاپکیدوآی تی اچ بانوان استان اصفهان اگر این سختی ها ادامه دار باشد باعث مهاجرت بسیاری از ورزشکاران فعال به خارج از کشور می شود، کما اینکه طی چند سال اخیر به وضوح شاهد این موضوع بودیم که برای آینده ورزشی ایران خوب نیست و نه تنها باعث از دست رفتن استعدادهای درخشان می شود، بلکه تبعات جبران ناپذیری برای ورزش ایران در عرصه بین المللی نیز دارد.

دلوی از جمله مشکلات دیگر، به عدم وجود رشته ورزشی هاپکیدو آی.تی.اچ ، در مسابقات المپیک اشاره کرد و گفت: به طور مثال بانوان هاپکیدو آی.تی.اچ در حد یک مبارز ام.ای کار تمرین می کنند و آموزش می بینند ولی بخاطر کمبود تجهیزات و امکانات در ایران به شکل حرفه ای نمی توانند به نحوه دلخواه به تمرینات خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: استعداد بانوان فعال در رشته هاپکیدو حتی بیشتر پسران است ولی متاسفانه از نظر تجهیزات و امکانات موردتوجه قرار نمی گیرند و حتی از یک تشویق ساده و هدیه مالی اندک هم بی بهره می مانند.

مسئول هاپکیدو آی.تی.اچ بانوان استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همه بی مهری ها، باید از آقای حمید کریمی، رئیس هاپکیدو استان اصفهان تشکر کنم که طی این سالها ما را از انجام هیچگونه حمایتی بی بهره نگذاشتند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۴
  1. واقعادرسته خیلی ازورزشکاران این مشکل رودارن مخصوصامربیان بانوی ورزشکارکه واقعا بخاطرسلامت محیط دوست دارن تواین زمینه شغلی فعالیت کننداما ازنظرمالی درحدبالایی نیستن

  2. ورزشکارای بانو مشکلات زیادی هم برای تمرین و هم برای خروج از کشور و هم تجهیزات ورزشی دارند
    اما بخاطر علاقه و عشقی که دارن همه رو به جون میخرند

  3. بسیار لذت بردم
    وکاملا با نظرات و گفته های ایشون موافقم
    به نظرم مصاحبه با سایر بانوان آی تی اچ هم جذاب و مفید میتونه باشه

  4. دوکلام حرف حساب اما کو گوش شنوا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.